Dag 13: El Chaltén

28 januari 2018 - El Chalten, Argentinië

Vandaag mochten we uitslapen, omdat we het programma voor vandaag gisteren al gedaan hadden i.v.m. de weersverwachting voor vandaag. Een goede beslissing van onze reisleider want de tocht naar de Viedma gletsjer werd vandaag afgelast i.v.m. de harde wind. Uitslapen kwam er voor ons echter niet echt van, omdat Susanne, Rob en de kinderen al om kwart over 8 skypten om Els nog te feliciteren.
Na het ontbijt vertrokken we om half 11 voor een wandeling om de hoogste bergtop in het NP Los Glaciares, cerro Fitz Roy (3375m), te kunnen zien. Het was een pittige wandeling van ruim 10 km met veel klimwerk de eerste 5 km. Bovendien stond er een zeer harde wind die voor enorme stofwolken zorgde en het maken van foto's af en toe lastig maakte, omdat je niet stil kon blijven staan. Gelukkig scheen de zon volop, zodat de temperatuur zeer aangenaam was. De wandeling was zeer de moeite waard want we kregen Fitz Roy en enkele andere hoge Andes toppen in volle glorie te zien. We hebben niet de hele Fitz Roy wandeling afgemaakt, maar een route gekozen langs het hooggelegen Lago Capri. De heftige wind zorgde daar zelfs voor een waterhoos. Een spectaculair schouwspel. Nadat we bij het meer hadden geluncht, begonnen we aan de terugtocht naar ons hotel waar we tegen vier uur aankwamen. We hebben toen eerst maar een paar biertjes gedronken en daarna onder de douche al het stof eraf gespoeld. Om half 8 zijn we met achten ergens gaan eten. Door de harde westenwind was het toen hartstikke koud. Het eten smaakte echter weer prima. Na afloop zijn we meteen naar onze kamer gegaan, omdat we wel eens een keer op tijd wilden slapen.

1. Esther:
    28 januari 2018
    Mooi, mooi, mooi... die bergen! Ons fotobehang is gemaakt bij Calefate. Wij hebben vanuit El Chalten gelopen op Glaciar Grande. Een belevenis! Fijn dat jullie mooie tochten kunnen maken!