Dag 22: Terug naar Buenos Aires

6 februari 2018 - Buenos Aires, Argentinië

We hadden vanmorgen alle tijd, omdat we pas om kwart voor 11 naar de luchthaven van Ushuaia vertrokken. Ons vliegtuig naar Buenos Aires vertrok om 13 uur met het prettige vooruitzicht dat we de zomerse temperaturen weer tegemoet vlogen, want in Buenos Aires was het 31 graden. Onderweg heb ik in onze Trotter gids alle informatie over de stad nog eens goed doorgelezen en een plan de campagne gemaakt voor vanavond en morgen. We landden nu op de nationale luchthaven van
Buenos Aires. Deze ligt op heel korte afstand ten noorden van het centrum. Tijdens de landing vlogen we dus over de gehele stad en ook over El Tigre, een kleine stad in de rivierdelta van de Rio de la Plate en Rio Paraña. Een mooi gezicht al die huizen op schiereilandjes in het water. Ook het hele blokkenpatroon van de straten in Buenos Aires was mooi om te zien. Om kwart over 4 stonden we weer met beide benen op de grond. Omdat we in het vliegtuig geen lunch hadden gekregen, had iedereen wel trek toen we om 5 uur bij het hotel arriveerden. Een empanada en een tostado smaakten dus prima, ook in combinatie met een koud glas Quilmes. Rond half 8 pakten we de metro om naar een milonga (danszaal voor tango dansen) te gaan om daar wat te eten en tegelijkertijd te kijken naar de lokale tango dansers. Het adres in de Trotter gids bleek helaas niet te kloppen, zodat we ergens gegeten hebben zonder tango. Morgen gaan we op eigen gelegenheid Buenos Aires verder verkennen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade