Laatste trip: naar Seattle

10 juli 2018 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

dinsdag 10 juli
We stonden vroeg op, omdat we graag nog iets in Olympic NP wilden doen en omdat we graag op tijd in Seattle wilden zijn. Helaas zat het niet allemaal mee vandaag. Het begon er al mee dat we erg lang op ons ontbijt moesten wachten, waardoor we pas om kwart over 8 konden gaan rijden. Op de weg langs het prachtige Lake Crescent waren wegwerkzaamheden wat ook een vertraging van 20 minuten opleverde. Toen hebben we maar besloten om direct naar Seattle te rijden. Eerst hebben we de tank nog een keer gevuld en Susanne gebeld. Daarna zijn we naar Bainbridge Island gereden en hebben daar de veerboot naar downtown Seattle genomen. Daarmee konden we de drukke toegangswegen naar Seattle vermijden en het was een mooie vaarroute van ca. 35 minuten. Na aankomst in Seattle was het nog maar 10 minuten rijden naar het Hyatt House Hotel in het centrum van de stad. We waren daar rond kwart over 1 maar konden pas om 3 uur de kamer in. De tijd hebben we benut door o.a. in te checken voor onze vlucht naar Amsterdam. Omdat ze zouden proberen de kamer eerder klaar te hebben, bleven we in de lobby wachten. Het werd tot grote ergernis echter steeds uitgesteld en uiteindelijk konden we pas tegen half 4 inchecken. Zodoende trokken we pas tegen 4 uur de stad in. Gelukkig stond pal tegenover ons hotel al het landmark van Seattle, de Space Needle (gebouwd t.g.v. de wereldtentoonstelling in 1962) en daarnaast stond het mooie MoPop museum. Dit museum over de popcultuur is aan de buitenkant helemaal gemaakt van metaal in zilver en aubergine kleuren en heeft hele aparte vormen. Het is van dezelfde architect die het Walt Disney Music Centre in LA heeft ontworpen.De monorail loopt dwars door dit museum. Helaas hadden we geen tijd om het museum te bezoeken. De ingang van de monorail was ook tegenover ons hotel en daarmee zijn we naar downtown Seattle gereden, een ritje van 3 minuten. In downtown Seattle hebben we de Farmers' Market en Pike Place Market bezocht, twee toeristische trekpleisters. Dat was wel te zien ook, want het was er erg druk. Mooi waren de viskramen met grote krabben, zalmen, inktvis e.d. Ook in de rest van downtown Seattle was het gezellig druk. Daarna zijn hebben we nog langs attracties, winkels en (vis)restaurants aan het waterfront gewandeld en vervolgens zijn we een biertje gaan drinken in een pub. Aansluiten hebben we lekker gegeten in een Thais restaurant. Met de monorail zijn we terug gegaan naar het centrum en hebben daar nog wat rondgewandeld langs o.a. een heel leuk door kunstenaars ontworpen speelplein voor kinderen en het Pacific Science Centre. Ondanks het korte bezoek aan Seattle hebben we toch de toeristische 'highlights' gezien en een goede indruk gekregen van deze levendige stad.
Om kwart over 9 waren we terug in het hotel en hebben we de koffers gepakt en klaargemaakt voor de terugreis.

1. Susanne den Boer:
    11 juli 2018
    Goede terugreis! Tot morgen 🤗
  2. Hella Kimmel:
    11 juli 2018
    Goeie terugreis!!!! 👍👍😘
  3. Jerry Cyndee:
    12 juli 2018
    Have a save trip home, we zijn blij dat wij een stukje van jullie Amerikaans avontuur zijn ge weest, we liked it a lot, see you guys in 't Fer in september!!!