Newport, Oregon

7 juli 2018 - Newport, Oregon, Verenigde Staten

zaterdag 7 juli
Toen we vanmorgen wakker werden, waren we in de veronderstelling dat het net als gewoonlijk een uur of 8 uur zou zijn. Een blik op het horloge leerde ons echter dat het al half 10 was. Dat was dus de eerste keer dat we ons tijdens deze reis verslapen hadden. Gelukkig hadden we tijd genoeg, dus hoefden we niet te haasten. Tegen 11 uur vertrokken we naar Newport, een plaatsje aan de Stille Oceaan. Na alle bergen en vulkanen van de afgelopen weken hadden we deze keer een redelijk vlakke rit van Portland naar de kust. Alleen de laatste 40 km gingen wat heuveltje op en af en dat was ook het mooiste stuk van de route. Om kwart over 1 waren we bij ons hotel aan het strand in Newport. Omdat onze kamer nog niet klaar was, zijn we eerst gaan lunchen bij Georgie's. Daarna hebben we ingecheckt en vervolgens hebben we een wandeling van een goed uur over het strand gemaakt. Daar liet ik mijn camera vallen met als gevolg dat die het niet meer doet, omdat er zand in is gekomen. Gelukkig had ik de camera van mijn telefoon nog, maar ik baalde wel enorm. Na de wandeling hebben we eerst een biertje gedronken op een terrasje, voordat we door het stadje terugliepen naar het hotel. Daar hebben we de WK kwartfinales van deze dag en de eerste touretappe gekeken. Rond half 8 zijn we gaan eten in een Ierse pub met Ierse gerechten en Ierse live muziek. We hebben beide een Ierse pie op en met een glas Guinness, de Ierse muziek en de hele entourage in de pub waanden we ons voor een tijdje in Ierland. Na het eten wilden we nog de zon in de zee zien zakken, maar het was ondertussen zo bewolkt geworden dat de zon niet meer te zien was. Omdat het ook nogal waaide, was het behoorlijk fris geworden waardoor we maar meteen zijn teruggelopen naar het hotel.