Amsterdam - Orlando

17 augustus 2019 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Deze dag begon onze tweede reis naar de USA, deze keer naar het diepe zuiden. Net als bij de reis naar Vietnam kende onze eerste reisdag een hectisch begin. We stonden om kwart voor 7 naast ons bed en om 10 voor 8 waren we helemaal klaar om door Susanne naar Breda gebracht te worden. Daar vertrokken we om kwart over 8 met de intercity direct naar Schiphol. So far, so good.

We waren om 10 over 9 op Schiphol en daarna begon de ellende. Bij het inchecken bleek dat de ESTA verklaring voor Els was verlopen. Dat had ik thuis niet gecheckt, omdat de mijne, die bovenop lag, nog tot in 2020 geldig was en ik ervan uit was gegaan dat die van Els dezelfde geldigheidsduur had. Afijn, zonder ESTA kom je niet in een vliegtuig naar de USA. Op mijn tablet heb ik toen een spoedaanvraag voor een nieuwe ESTA verklaring aangevraagd, in de hoop dat die binnen anderhalf uur zou worden goedgekeurd. Ondertussen waren we ons al aan het oriënteren op het overboeken naar aan andere vlucht op deze of de volgende dag. Terwijl ik even naar het toilet was, kwam de goedkeuring na ruim een uur binnen. Gelukkig!!!......, maar terug bij de incheckbalie was mijn fotocamera weg. Ik vermoedde meteen dat die met onze koffers op de bagaband was terechtgekomen, terwijl ik weg was. De baliemedewerkster en Els hadden dat echter niet gezien. Het was inmiddels al bijna kwart voor 11 (vertrek vlucht 12u), maar ik wilde uiteraard wel mijn camera terug. Op de terugweg van de 'lost and found' balie in een andere vertrekhal, kreeg ik een telefoontje van de incheckbalie dat de camera was gevonden. Was die toch met de koffers op de bagageband beland. Weer een stressmomentje overleefd.

Gelukkig was het bij de controle handbagage en de douane niet druk, zodat we even na elven ontspannen naar de gate konden lopen. De camera kregen we terug bij de gate en zo zaten we toch nog ruim op tijd in het vliegtuig naar Washington, waar we moesten overstappen op de vlucht naar Orlando.

Het vliegtuig vertrok om 12.15u. De vlucht verliep vlotjes en na goed 8 uur waren we in Washington. Bij de douane daar ging het ook erg vlot, zodat we ruim de tijd hadden om wat te eten.

Tegen 6 uur plaatselijke tijd vertrokken we met enige vertraging naar Orlando. Daar kwamen we na twee uurtjes vliegen aan. Omdat we alle douane controles al in Washington hadden gehad, bleven die ons hier bespaard en konden we meteen de koffers ophalen. Die lieten nogal lang op zich wachten, omdat de bagageband stuk was. Toen we ze eindelijk hadden, hebben we de huurauto opgehaald. Net als vorig jaar hebben we gekozen voor een Nissan Rogue, een midi SUV. Gelukkig werkte mijn navigatieapp op de telefoon prima, zodat we in het donker vlot naar ons hotel (Rosen Inn) konden rijden. We waren daar rond 10 uur en zijn na deze lange dag zo snel mogelijk het bed ingedoken.

1. Toos Vermeeren:
    18 augustus 2019
    Wat hectisch allemaal, maar nu genieten!!!!
  2. Hella Kimmel:
    18 augustus 2019
    Tjongejonge wat een gedoe zeg..jullie gaan toch altijd samen op reis, raar dat die verklaring van jou dan niet verlopen is en die van Els wel. Maar alles is op zijn pootjes terecht gekomen gelukkig. En nu maar samen genieten!!! Liefs, Hella en Johan...
  3. Tom & Hannie:
    19 augustus 2019