Een begin met hindernissen

11 februari 2019 - Hong Kong Island, China

We dachten het rustig aan te kunnen doen. Om 8.15u vertrekken vanuit Breda, de trein nemen naar Schiphol en dan zouden we daar nog drie uur de tijd hebben. Het liep even anders. Net toen Lieke ons kwam ophalen, belde Susanne op en vertelde dat al het treinverkeer rondom Breda langdurig stil lag vanwege een sein- en wisselstoring. En dus reden we via de A59 en binnendoor via Helkant en Hoge Zwaluwe naar station Lage Zwaluwe, waar we om 8.50u de trein naar Dordrecht namen. Net voor Dordrecht Centraal stond het sein op rood waardoor we 7 minuten vertraging hadden en de trein naar Schiphol keurig op tijd voor onze neus zagen wegrijden. De volgende trein richting Amsterdam had 6 minuten vertraging met als gevolg dat we bij de overstap in Leiden de trein naar Schiphol op één minuut misten. De volgende trein had weer vijf minuten vertraging, zodat we uiteindelijk pas tegen 11 uur op Schiphol waren. Het inchecken ging erg vlot, maar bij de security en paspoortcontrole stonden lange rijen. Gelukkig was er nog tijd voor een snel bakje koffie en toen we even na twaalven bij de gate aankwamen, konden we zo doorlopen naar het vliegtuig. De vlucht naar Hong Kong vertrok op tijd (om 12.45u) en verliep vlot. We konden zelfs wat korte tukjes doen en om 7 uur plaatselijke tijd landden we in Hong Kong.

1. Laurie:
    12 februari 2019
    Sounds like your holiday got off to a bit of rush trying to catch trains but it all ended up very well and now you can enjoy your holiday!! Looking forward to more updates. Enjoy!!