Charleston- Pigeon Forge

24 augustus 2019 - Pigeon Forge, Tennessee, Verenigde Staten

Vanmorgen vertrokken we om 10 voor 8 voor de langste autorit deze reis: van Charleston naar Pigeon Forge in Tenessee, 534 km. Daarbij reden we ook nog een aantal kilometers door North Carolina, waar we ook een picknick stop hadden. Het mooiste gedeelte van de lange reis voerde door de Great Smokey Mountains. Bij het naderen daarvan zagen we waaraan deze bergketen zijn naam heeft te danken: vanaf de hellingen stegen lange mistslierten omhoog. Een prachtig gezicht, helaas konden we niet stoppen om een foto te maken. Niet veel later reden we door die mistflarden met bijbehorende regen waarbij de buitentemperatuur zakte naar 19 graden. Toen we de eerste toppen gepasseerd waren, brak de zon echter al weer snel door en steeg het kwik naar 29 graden, zodat we volop konden genieten van het mooie landschap. Tegen kwart over 2 arriveerden we in Pigeon Forge, de geboorteplaats van country zangeres Dolly Parton en als eerste passeerden we Dollywood, een groot themapark waarvan Dolly Parton de eigenaar is. Met 3000 werknemers is het tevens de grootste onderneming in Pigeon Forge.

Na het inchecken hebben we even rust genomen en daarna zijn we naar het bezoekerscentrum van NP Great Smokey Mountains gereden. Daar hebben we en mooie film van het nationaal park bekeken en vervolgens hebben we met een medewerker een programma voor morgen uitgestippeld. Omdat het toen pas half 5 was, hebben we ook nog een korte natuurwandeling gemaakt.

Terug in Pigeon Forge hebben we daar even een rondje gereden om de boel wat te verkennen. Het is er één grote kermis. Het centrum bestaat eigenlijk uit een lange weg met zes rijbanen en aan weerszijden alleen winkels, motels, restaurants en allerlei attracties voor jong en oud. Het was zo druk, dat die lange weg met zes rijbanen continue gevuld was met auto's. Er was dit weekend ook een jeep encounter. Bij elk motel stonden ze in rijen opgesteld en er reden er ook continue heen en weer over de eerder genoemde weg. Er waren hele mooie exemplaren bij.

's Avonds hebben we wat rondgewandeld, een simkaartje bij AT&T gekocht en gegeten in een restaurant waar we zeker niet meer terug zullen komen.  We hebben ook maar de helft betaald.

1. Hella Kimmel:
    25 augustus 2019
    Prachtige verhalen Sander en Els!! Even een vraagje..heb jij nog tips over Dublin voor Johan en zoons? Liefs, hella