Cayo Saetia

22 januari 2020 - Guardalavaca, Cuba

De afgelopen nacht had het hard geregend en gewaaid en ook deze ochtend was het geen behaaglijk weer. Omdat de weersverwachting de gehele dag zwaarbewolkt en fris weer aangaf, besloten we mee te gaan met de gepande dagexcursie naar het eilandje Cayo Saetia. Dat het hier wel vaker regent, bleek uit de rijke vegetatie die we onderweg naar Cayo Saetia zagen. Het was een lange rit over wegen waarvan soms een heel stuk weg was. Toen we naar ruim tweeënhalf uur bij Cayo Saetia waren, was het nog steeds zwaar bewolkt. Omdat het daar de afgelopen dagen zoveel geregend had, waren de wegen op het eiland te slecht om met de bus verder te gaan. We moesten daarom overstappen in twee oude trucks waarmee we eerst een safari gingen rijden. Dat bleek een echte beproeving vanwege de enorme slechte paden en, vooral voor degenen die geen jasje of vest hadden meegenomen, vanwege de kou. De safari zelf stelde niet zo heel veel voor. We zagen Afrikaanse en Indische buffels, een paar struisvogels, antilopen, allerlei herten en gieren. Op de gieren na waren dat allemaal uitheemse dieren. Iedereen was dan ook blij toen we bij een restaurantje waren om daar te lunchen. Die lunch was prima. Met een volle maag moesten we toen weer de trucks in om terug naar te bus te rijden. De terugreis werd door vele  benut om een dutje te doen.

Toen we bijna terug waren bij het resort, namen we afscheid van onze chauffeur Pedro en van Eduardo. Daarna hebben we even wat rondgeneusd in de winkel van het resort en hebben weer een koffiemok aangeschaft. Na een cocktail in de bar zijn we daarna naar onze kamer gegaan om iets warms aan te trekken voor het diner. Alles is het namelijk open, zodat het 's avonds fris is. Na nog een aperitief, een heerlijk buffet en een korte afterparty was de dag alweer voorbij. Nog één volle dag te gaan

1. Hella Kimmel:
    23 januari 2020
    Ja...het zit er bijna op he..de tijd vliegt! Nog even lekker genieten en dan een goede reis terug!!!👍👄
  2. JIL:
    23 januari 2020
    Goede reis terug beide , zonder oponthoud .
  3. Lieke:
    23 januari 2020
    Het is in heel Cuba ongekend koud, zelfs in Santiago hoorde ik en dat is het warmste deel van Cuba. Het is er nog nooit zo koud geweest. Ik merk al n paar jaar in januari dat het klimaat daar ook verandert! Ik zit net in de trein naar Breda. Het is n lange reis geweest dus zal blij zijn als ik thuis ben. Fijne dag nog vandaag en voor morgen alvast goede reis!!
  4. Sander:
    23 januari 2020
    Gelukkig weer bijna thuis. Hoop dat onze terugreis wat vlotter verloopt.
  5. Laurie:
    23 januari 2020
    Have a safe trip home. It has been nice to read all about your trip every day