Dag 5: Van Buenos Aires naar Puerte Madryn

20 januari 2018 - Puerto Madryn, Argentinië

We zaten vanmorgen om 8.15u aan het ontbijt met Patrick en Hanneke, de enige Belgen in ons gezelschap. Zij zijn al diverse keren in Zuid-Amerika geweest en hebben sowieso al veel van de wereld gezien. Die Patrick is een slimme vent die zichzelf Spaans en Italiaans geleerd heeft en een kunstliefhebber is. Na het ontbijt heb ik eerst al onze euro's en US dollars omgewisseld in pesos, zodat we even vooruit kunnen. Daarna hebben we de metro genomen naar Florida, dé winkelstraat van Buenos Aires. We hebben daar een borstel voor Els en een bermuda voor mezelf gekocht en daarna hebben we even rondgekeken in het luxueuze Galerias Pacifico. Op de terugweg hebben we nog een cappuccino gedronken en boodschappen gedaan voor de lange busrit die we voor de boeg hebben. We waren om half 2 terug bij het hotel en hebben daar kennis gemaakt met de reisgenoten die we nog niet eerder hadden gezien. Tegen tweeën vertrokken we met de groep naar het busstation vanwaar de nachtbus naar Puerte Madryn om 3 uur zou vertrekken. Tijdens het wachten heb ik gezellig staan kletsen met Ton uit Oisterwijk, ook een voetballiefhebber en bestuurslid van Taxandria.
De verwachte reistijd van de rit naar Puerte Madryn was 18 uur. We zaten bijna helemaal achteraan boven in de dubbeldeksbus. De stoelen waren heel comfortabel en konden bijna helemaal plat, zodat je liggend kon slapen. We hadden van tevoren sandwiches en drinken ingekocht, omdat het niet zeker was of we onderweg wat te eten en drinken zouden krijgen. Er werd tijdens de rit echter van alles uitgedeeld, zelfs een sobere warme hap en een flesje wijn. Het slapen ging redelijk goed. Toen we tegen half 7 wakker werden, zagen we links en rechts de pampa in het zonlicht liggen. De pampa zijn de eindeloze prairies die vnl. bewoond worden door de koeien en schapen die voor het beroemde malse Argentijnse vlees zorgen. Met wat lezen, computer schaken en de nodige uurtjes slapen viel de hele rit uiteindelijk best wel mee. Tegen 11.30u kwamen we in Puerte Madryn aan. Na nog een kort ritje met de Djoser bus waren om kwart voor 12 bij het hotel.

1. Hella Kimmel:
    21 januari 2018