Denver

1 juni 2022 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

woensdag 1 juni

Het was vanmorgen erg fris, 6 à10 graden Celsius. Het miezerde ook en daarom stelden we de start van onze fietstocht in overleg met de organisatie uit tot 11 uur. Vanaf die tijd zou het droog zijn en geleidelijk aan opklaren. Om kwart over 10 vertrokken naar het vertrekpunt in Champa Street. Het was een klein half uurtje lopen en toen we aankwamen, stond Karen, onze gids, al te wachten.

De fietstocht duurde, inclusief een uitbgebreide koffiepauze bij Starbucks, ruim drie uur. Het ging in een heel rustig tempo en Karen stopte vaak om veel over stad en de gebouwen te vertellen. We kwamen o.a. bij Larimer Square (het oude stadscentrum), het Capitool van de staat Colorado (een kopie van het capitool in Washington), het nieuwe honkbalstadion van de Denver Rockies en het prachtige Art Museum, dat pal achter ons hotel staat. Denver maakte op ons geen verpletterende indruk  maar dat kwam wellicht mede door het sombere weer. Gelukkig werd de temperatuur wel aangenamer en halverwege de middag klaarde het echt op en scheen de zon zelfs. Helaas was dat van korte duur.

Na de fietstocht hebben we nog gewandeld door het centrum en vervolgens zijn we gaan eten. Omdat Karen ons had verteld dat je in het donker beter niet over straat kon lopen, waren we op tijd terug in ons mooie hotel.

1. René den Boer:
    2 juni 2022
    Hoi Sander en Els, leuk om jullie vakantieverhalen weer te lezen en jullie zo te kunnen volgen. Veel plezier gewenst en op naar volgende avonturen! Groetjes, René