Lafayette - Pearland (Houston)

9 september 2019 - Pearland, Texas, Verenigde Staten

We vertrokken even na half 10 naar onze laatste bestemming in de USA, Pearland, een voorstad van Houston. Daarmee verhuisden we van Louisiana naar Texas, de achtste staat tijdens onze rondreis. Omdat het in totaal zo'n 350 km was, hebben we vooral over Interstates gereden, m.n. de I-10. Texas was de eerste staat waar we harder dan 70 mijl mochten rijden; 75 mijl (120 km) was hier de limiet op een deel van onze route. Na een wat lange koffie- en tevens winkelstop waren we rond 2 uur bij ons laatste hotel.

Daar werden we verwelkomd door een uiterst vriendelijke en behulpzame Liz, die ons meteen de nodige ideeën aanreikte voor ons korte verblijf hier. Nadat we eerst het laatste half uur van Estland - Nederland hadden gekeken en daarna ook nog een noodzakelijk telefoontje hadden gepleegd met ons vorige hotel, reden we naar Galveston, een stad aan de Golf van Mexico.

Daar hebben we gewandeld over de moie boulevard met uiteraard een Pleasure Pier en we hebben het gezellige oude centrum verkend. Daar hebben we ook gegeten en daarbij werden we verrast door een kort maar flink regenbuitje, wat helaas niet voor afkoeling zorgde. Na onze heerlijke maaltijd was het inmiddels donker en omdat er op deze maandagavond weinig te doen was in Galveston, zijn we terug gereden naar ons hotel in Pearland. Het was, vooral toen we Houston naderden, nog flink druk op de weg, maar gelukkig werkte onze navigatie app weer prima en bereikten we ons hotel zonder onnodig oponthoud. Op de hotelkamer konden we nog even de samenvattingen van al het voetbal bekijken.

1. Esther:
    10 september 2019
    Galveston, ook een bekende plaats, grappig! Vanuit daar bezocht ik Nee Orleans. Goede reis terug alvast!