Great Smokey Mountains

25 augustus 2019 - Pigeon Forge, Tennessee, Verenigde Staten

Het zat ons vandaag niet mee met het weer, want de Smokey Mountains deden hun naam alle eer aan. Ons eerste doel was Fountain Gap op ruim 1700 m, een uitzichtspunt waar de grenslijnen van Tenessee en North Carolina samen komen. Het is ook het startpunt van enkele wandelingen. Door de mist was het zicht echter zeer beperkt, zodat we daar niet lang gebleven zijn. Omdat het zicht op de ca. 2300 meter hoge Clingmans Dome ook belabberd was, besloten we het Cherokee reservaat te bezoeken. Dat was een aaneenschakeling van souvenirwinkels, eet- en drinkgelegenheden en allerlei vermaak. Kortom, daar kwamen we niet voor. Daar scheen echter wel de zon volop en het was er heerlijk warm. Na een korte wandeling hebben we daar gepicknickt aan de rivier. Vervolgens hebben we even door wat winkeltjes gelopen en toen zijn we naar het Cherokee museum gegaan. Dat gaf een interessante kijk op de geschiedenis van deze indianen stam, de oorspronkelijke bewoners van de Great Smokey Mountains. Na de burgeroorlog werden ze aan het einde 19e eeuw door de blanken naar het westen gedreven. Die barre tocht kostte vele levens en wordt daarom aangeduid als de 'Trail of Tears'. Een kleine groep Cherokee indianen heeft later een klein stuk grond in de Smokeys teruggekregen, het huidige reservaat.

Op de terugweg wilden we alsnog naar Clingmans Dome, maar hoe dichter we in de buurt kwamen, des te mistiger het weer werd en bovendien begon het ook te regenen. Daarom reden we door naar het stadje Gatlinburg, ook al weer zo'n super toeristisch oord. We hebben er even rondgewandeld. Onderweg zagen we nog iets grappigs:  een aanhanger in de vorm van een doodskist met op het kenteken "X WIFE". Terwijl we bij Starbucks koffie zaten te drinken, begon het hard te regenen. We zijn toen maar wat langer blijven zitten en hebben ook nog aan de overkant staan schuilen.

Omdat het hard bleef regenen, zijn we op een gegeven moment toch maar naar de auto gelopen. Gelukkig stond die vlakbij. Daarna hebben we in de stromende regen nog de 'motor nature trail' gereden, omdat de juffrouw in het bezoekerscentrum had gezegd dat we dan bijna zeker zwarte beren zouden zien. Die beren vonden het blijkbaar ook hondenweer en lieten zich mooi niet zien. We reden daarom maar terug naar het hotel om ons even op te frissen en daarna zijn we op advies van de receptionist bij Corky's BBQ and Grill gaan eten. Dat bleek een goed advies, vooral het toetje was super lekker. Toen we terug naar het motel liepen, regende het nog steeds maar de temperatuur was heerlijk. Morgen op naar Nashville

1. Esther:
    26 augustus 2019
    Mooi zeg, doet me een beetje denken aan het nevelwoud van Costa Rica! ;-)
  2. Susanne den Boer:
    26 augustus 2019
    Hahaha, ik vind vooral het nummerbord van de aanhangwagen grappig ;) Maar het zijn allemaal weer mooie verhalen pap. Hopelijk zit het weer vanaf de rest van de trip wat meer mee, minder mist en minder regen. Veel plezier nog en de groetjes aan mama!