Mui Ne

28 februari 2019 - Mui Ne, Vietnam

Mui Ne is eigenlijk een klein vissersdorp en tussen Mui Ne en Phan Thiêt ligt een prachtig strand van 20 km lengte. Aan de weg die parallel aan het strand loopt staan resorts, hotels, restaurants, winkels en talloze andere bedrijfjes. Ons resort Blue Ocean ligt ongeveer in het midden, maar alles heet hier Mui Ne.

Vanmorgen hebben we na het ontbijt fietsen gehuurd om met zijn tweeën naar Fairy Stream te fietsen. Dat viel nog niet mee want Els had na een paar kilometer al een lekke band. De eerste (brom)fietsenzaak had geen zin om de band te lappen en pompte de band alleen op. Een paar kilometer verder was die natuurlijk weer ver leeg. Gelukkig vonden we snel een fietsenmakertje die de band voor 40 cent plakte. Daarna waren we snel bij de Fairy Stream. We moesten door een rivierbedding met een laagje water lopen om de beroemde rode, gele en witte zandduinen van Mui Ne te zien. Er waren ook zandduinen met rode en witte lagen. Die kleuren zagen we ook in allerlei schakeringen terug in het water met zand waar we doorheen liepen. De terugweg verliep gelukkig een stuk vlotter, zodat we rond kwart over 1 de fietsen weer konden inleveren.

Na terugkomst in ons resort zijn we naar het strand gegaan en hebben in de hoge branding even staan afkoelen. Na een lunch in de strandbar hebben we ons op de strandstoelen genesteld en genoten van de kitesurfers en de zon. Aan het einde van de middag hebben nog in en naast het zwembad gelegen. Eenmaal terug in onze kamer heb ik Feijenoord - Ajax gekeken, terwijl Els lekker douchte en op haar e-reader zat te lezen.

Voor het avondeten hebb en nog even wat geshopt in een Quik Silver winkel en daarna hebben we gegeten bij in een Italiaans restaurant

1. Esther:
    28 februari 2019
    Erg mooi!
  2. Laurie:
    28 februari 2019
    Very nice day. Glad the bike tire got fixed