Nashville - Memphis

28 augustus 2019 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Deze morgen vertrokken we even na tienen naar Memphis, de stad van Elvis en BB King. De stad manifesteert zich graag als dé stad van de blues muziek en dat was in Beale Street ook goed te zien. Een zwarte bladzijde in de geschiedenis van de stad is natuurlijk de moord op Marten Luther King in 1968.

Rond kwart voor 2 waren we bij het hotel en nadat we ons gesetteld hadden heb ik eerst Ajax - Apoel gekeken. Daarna zijn we naar het nabijgelegen welkomscentrum van Memphis gelopen om wat kaartjes en informatie op te vragen. Gelukkig ligt ons hotel deze keer wel op loopafstand van het centrum. Omdat we een afslag misten, maakten we helaas een behoorlijke omweg maar uiteindelijk waren we toch in Beale Street, hét uitgaanscentrum van de stad. Gezien het aantal motoren aan weerskanten van de straat is het met name heel erg in trek bij motorliefhebbers. Na een wandeling door de straat hebben we ons genesteld op een terras voor een lekker glas bier.

Omdat het goed toeven was op de binnenplaats waar we zaten, zijn we er een uurtje of 3 blijven hangen. De live muziek die er vanaf 8 uur was, klonk niet zo geweldig, maar het eten smaakte wel goed. Toen we terug op de straat kwamen, was het daar een drukte van jewelste. Er stonden nog meer motoren en er was veel politie op de been. Over bijna de hele breedte van het laatste stuk van Beale Street stonden zelfs agenten te paard zij aan zij. Dit was niet het ongedwongen, relaxte sfeertje dat we in Nashville gezien hadden.  Gezien het latertje van gisteren, zijn we daarom maar op het gemakje naar ons hotel gestiefeld.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl