Nha Trang - Mui Ne / Phan Thiet

26 februari 2019 - Mui Ne, Vietnam

Om 8 uur vertrokken we naar de haven van Nha Trang. Daar stapten we in een boot en voeren naar Lam Hai, een vissersdorp van ca 3000 inwoners op een rotsachtig eilandje voor de kust. We maakten een wandeling door het dorp, maar veel bijzonders hebben we er niet gezien.

Om 10 uur zaten we weer in de bus. Na vijf kwartier slapen stopten we bij een vogelnestjeskwekerij. Het was een kunstmatige rots met luidsprekers waaruit vogelgeluiden kwamen om vogeltjes te lokken om daar te nestelen. De vogelnestjes worden van binnen schoongemaakt en daarna gekookt waarna er een geleiachtige materie overblijft, waarvan o.a.  soep wordt gemaakt. Wij kregen later in de bus vogelnest koekjes. Het smaakte eigenlijk nergens naar.

In de streek waar we doorheen reden zagen we nu eens niet bijna alleen maar rijstvelden maar veel plantages van vooral suikerriet en ook cashewnoten.

Na de lunch maakten we eerst een stop bij Phandrai en maakten daar een korte wandeling over een brug. Van daaraf zagen we ontzettend veel boten maar ook ontzettend veel rotzooi die in en langs het water lag. Dat is sowieso een minder mooie kant van Vietnam. Mensen gooien hun afval gewoon in het water of laten het op straat achter. Daarin moet dit geweldige land in ontwikkeling nog een flinke slag maken.

Vlak bij ons resort in Mui Ne stopten we nog bij de haven waarin honderden vissersbootjes lagen én bij de rode zandduinen van Mui Ne. Rond 4 uur waren bij ons resort aan het strand. Na het inchecken hebben we even wat gezwommen om lekker op te frissen en daarna hebben we de Studio Sport uitzending van jl zondag zitten kijken. Om 7 uur zijn we met Jan en Ina gaan eten en daarna hebben in ons appartement nog wat zitten lezen, tv kijken en dit verhaal afgemaakt.