Orlando

18 augustus 2019 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

Ondanks de hele lange dag van gisteren waren we toch redelijk op tijd wakker. Na het ontbijt vertrokken we naar het hoofddoel van ons verblijf in Orlando: Cape Kennedy Space Centre. Op Cape Kennedy zijn vanaf het begin van de jaren 60 alle bemande en onbemande Amerikaanse raketten gelanceerd.  Vanaf ons hotel was het toch nog een klein uurtje rijden.

Cape Kennedy ligt aan de Atlantische Oceaan in een groot beschermd natuurgebied, waarin meer dan 1500 verschillende dieren- en plantensoorten voorkomen. Het is een enorm uitgestrekt terrein waar heel wat te zien valt over de geschiedenis en toekomst van de Amerikaanse ruimtevaart. Er zijn veel interactieve activiteiten en je kunt bijvoorbeeld de lancering van een ruimteveer aan den lijve ondervinden of een astronautentraining meemaken. Wij hebben diverse films en presentaties gezien over de hoogtepunten uit de Amerikaanse ruimtevaartgeschiedenis en over de toekomst daarvan (o.a. over de maanreizen die er de komende 5 jaar weer gaan plaatsvinden en uiteraard de reis naar Mars). We maakten ook een bustour langs o.a. de belangrijkste gebouwen en lanceerplatforms. Als afsluiting hebben we nog een bezoek gebracht aan de 'Hall of Fame', waarin alle Amerikaanse astronauten een plaatsje hebben gekregen. Hoewel we er ruim 6 uur zijn geweest, hebben we toch niet alles kunnen zien. Alles bij elkaar was het allemaal zeer indrukwekkend en het bezoek meer dan waard.

Tegen 8 uur waren we terug bij ons hotel. We hadden geen zin meer om naar downtown Orlando te gaan en hebben daarom gegeten bij een Braziliaans restaurant tegenover het hotel.

1. Esther:
    19 augustus 2019
    Dat was inderdaad indrukwekkend! Al die verhalen en grote raketmotoren..! Hier zijn de kinderen net met veel plezier begonnen in hun nieuwe schooljaar. Ze hebben er zin in!