Pigeon Forge - Nashville

26 augustus 2019 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Toen we vanmorgen naar Nashville vertrokken, miezerde het en dat bleef zo drie uur lang tot we bijna in Nashville aankwamen. Ons hotel stond weer een flink eind buiten het centrum, maar gelukkig reden er shuttle busjes, zodat we de auto bij het hotel konden laten staan. Vlakbij het hotel stond wel de beroemde Grand Ole Opry waar zowat alle grote country en rock artiesten vanaf 1925 live hebben opgetreden, waaronder o.a. Elvis, Johnny Cash, Dolly Parton en Bob Dylan. Tot op de dag van zijn er nog steeds live shows die ook al sinds jaar en dag op de radio worden uitgezonden. Helaas waren de betaalbare kaartjes voor de show van morgen al uitverkocht.

Na de lunch reden we met het busje in ca 20 minuten naar het centrum. Daar hebben we eerst de Country Music Hall of Fame bezocht, een groot museum over de geschiedenis van de Country muziek. Het was er heel leuk en interessant. We zagen veel bekende maar ook voor ons onbekende artiesten die de eer hebben in dit museum een plekje gekregen te hebben met hun muziek, kleding, instrumenten en verfilmde optredens. Er was uiteraard heel veel muziek te horen en te zien. Tegen 5 uur moesten we eruit, omdat het museum ging sluiten.

Om de hoek was het Johnny Cash museum en daar zijn we meteen ook maar naar binnen gegaan. Als fans van Johnny Cash was ook dit voor ons een schot in de roos. Uiteraard heel veel van zijn muziek, maar ook veel beelden van zijn optredens, waaronder dat in San Quentin en natuurlijk zijn hele levensverhaal en vele attributen.

Daarna zijn we Broadway op gelopen, de hotspot van Nashville. Daar knalde de live muziek bij elke kroeg de straat op. En in al die kroegen was het druk en dat op een maandagavond!. In een van die kroegen hebben we een Bud gedronken en daarna zijn we gaan eten. Met een goed gevulde maag hebben daarna nog bij een aantal bands staan luisteren en uiteindelijk zijn we door het busje weer naar ons hotel gebracht.