Portland (3)

6 juli 2018 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

vrijdag 6 juli
Deze dag hadden we vooraf al gepland om op souvenirjacht te gaan voor de kleinkinderen en onszelf. We hebben dus een deel van de dag doorgebracht in een shopping mall en in enkele kleinere winkels op zoek naar iets leuks en dat viel niet mee. Niet omdat er onvoldoende keuze was, maar omdat het altijd moeilijk is om in te schatten wat ze leuk vinden en wat ook in de koffers past. Uiteindelijk zijn we er hopelijk toch in geslaagd. Toen we klaar waren, hebben we koffie met iets lekkers genomen en vervolgens zijn we met de tram richting hotel gereden om alles weg te brengen.
Inmiddels was het wel 3 uur. We zijn daarna met de tram naar NW Portland gereden. Daar hebben we eerst een van de grootste boekenzaken ter wereld bezocht: Powell's Books. Deze boekenwinkel van meerdere verdiepingen is een huizenblok groot en wordt dus omringd door vier straten.
Gisteren schreef ik dat Portland weinig te bieden heeft aan historische gebouwen e.d. De stad heeft echter wel een heel aparte, eigen sfeer, die je terugziet in de mensen, de vele pleintjes en parkjes, de kunstwerken in de stad etc. Het motto van de stad is dan ook "Keep Portland weird". Met meer dan 100 plaatselijke brouwerijen is Portland ook de bierstad van de USA. Het spreekt dus vanzelf dat wij ook een brouwerij bezocht hebben om wat bieren te proeven. We hebben dat bij Deschutes gedaan. Daar hebben we zeven verschillende bieren geproefd. Daarna zijn we zingend naar de tramhalte gelopen en na een kort ritje hebben we lekker gegeten in een chique Italiaans restaurant. Het was vermakelijk om te zien hoe een vijftal obers het enorm 'druk' hadden om 10 tafeltjes te voorzien. Na het eten zijn we terug gegaan naar het hotel om o.a. de WK wedstrijden van deze dag nog even te bekijken.