Qui Nhon- Nha Trang

25 februari 2019 - Nha Trang, Vietnam

Ook deze ochtend vertrokken  we om 8 uur. We reden langs de mooie kust en vanaf de soms hooggelegen kustweg hadden we prachtige uitzichten op de baaien, stranden en vissersdorpen. We maakten gedurende de ochtend een aantal fotostops bij o.a. een baai vol vissersbootjes en een baai met drijvende restaurants en vissershuisjes. We stopten ook bij een familie met vechthanen en een familie die ronde bamboebootjes maakte.

Na de lunchstop in Dai Lahn reden we in ongeveer anderhalf uur naar Nha Trang, de grootste badplaats van Vietnam. Daar begonnen we met een bezoek aan de oude Chamtempel gewijd aan de godin Po Yan Inu Nagar, nu de beschermster van Nha Trang.. De tempel dateert uit de 8e eeuw en vooral de Thap Chinh toren was indrukwekkend. We kregen een half uur de tijd. Dat was genoeg om foto's te maken maar niet om alles op ons gemak te bekijken. Het waren wel mooi gerestaureerde tempels, heel wat mooier dan die we in My Son hadden gezien.

Hierna reden we linea recta naar ons hotel, het Galina Hotel. Het was weer een enorm groot hotel met mooie kamers, een zwembad , fitness ruimte enz. en vlakbij de boulevard en het strand. Na een opfrisbeurt hebben we lekker langs het strand gewandeld en wat gedronken. 's Avonds zijn we met een aantal reisgenoten gaan eten in de Sailors Club.