St Augustine - Savannah

20 augustus 2019 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

Tegen kwart voor 10 vertrokken we deze morgen naar Savannah in de staat Georgia. Het was een afstand van een kleine 300 km, die we vooral over de Interstate 95 hebben afgelegd. Onderweg hebben we één keer gestopt voor een kop koffie met een vers gebakken wafel. Om 1 uur waren we bij ons motel in Savannah, Quality Inn. Na het inchecken zijn we naar het centrum gereden, waar we eerst het bezoekerscentrum hebben bezocht om een programma voor deze en de volgende dag te maken. Omdat de bejaarde dame achter de balie aan een middagdutje bezig was, werden we geholpen door een vrolijke, eveneens bejaarde man die ons in geuren en kleuren voorzag van allerlei tips voor ons bezoek aan zijn historische stad.

Daarna hebben we eerst een wandeling gemaakt door het oude centrum, dat bijna uitsluitend bestaat uit mooie, authentieke 19e eeuwse huizen. Zij zijn ook het visitekaartje van de stad. Daarnaast zagen we een fraaie gotische synagoge, de Johan de Doper kathedraal en een aantal fraaie, met bomen overgroeide straten en pleinen. Op Chewawa Squae zijn opnamen gemaakt voor de film 'Forest Gump', maar daar was niets van terug te zien.

Aan het eind zijn we naar de oever van de Savannah River gewandeld, waar de meeste winkels, restaurants en kroegen zijn gelokaliseerd. Onder het genot van een biertje heb ik daar kennis genomen van het teleurstellende resultaat van Ajax (0 - 0 tegen Apoel Nicosia) en heb ik het voorgaande stuk over deze dag geschreven.

Daarna hebben we nog wat door het centrum gewandeld. Het was niet echt een bruisend centrum en het was er ook niet druk. Na een goede maaltijd bij een Italiaans restaurant zijn we even na half 9 terug naar het motel gereden.