Can Tho, Mekong Delta

5 maart 2019 - Can Tho, Vietnam

We werden deze dag al om kwart over 6 gewekt, want om half 8 moesten we vertrekken naar de drijvende markt van Cái Râng. Deze groenten en fruitmarkt is inmiddels een nationaal erfgoed, zodat het voortbestaan is gewaarborgd. Het was leuk om te zien hoe de afnemers in kleine bootjes hun koopwaar bij de grotere boten kochten. Om duidelijk te maken wat ze op een boot verkochten hingen er een of meer vruchten aan een lange bamboestok aan de voor- en/of achterkant van de boot. Het was volgens ons meer groothandel want de kleine bootjes voeren afgeladen vol weer weg, waarschijnlijk om de gekochte waren later die dag op de markt of op straat te verkopen. Onze boot werd ook diverse keren geënterd door kleine bootjes, die frisdranken, kokosnoten, water e.d. wilden verkopen. De grootste drukte was waarschijnlijk al voorbij toen wij er doorheen voeren.

We waren om kwart voor 10 al terug bij het hotel en konden de dag daarna zelf invullen. We wandelden even later terug naar de stad en hebben daar de grote lokale markt bezocht. Na een vruchtensapje zijn we naar een prachtige pagode gelopen, de Muniransay pagode. Aan de buitenkant  was het de mooiste pagode die we tot dan gezien hadden.

Daarna liepen we een supermarkt in om rum te kopen. Die hadden ze niet, maar het gebouw bleek een winkelcentrum van vier verdiepingen te zijn. Op de bovenste daarvan hebben we heerlijke pizza's gegeten. Daar ontdekte Els opeens dat haar broek helemaal was gescheurd. Omdat een nieuwe, passende broek daar niet te vinden was, zijn we terug naar het hotel gelopen. Onderweg  hebben we nog even foto's genomen bij de Hindoestaanse Ong Tempel.

We waren rond kwart over 3 terug in het hotel en zijn toen naar het zwembad gegaan. Na het zwemmen heb ik de krant gelezen. Tegen half 6 zijn we naar de kamer gegaan om de koffer in te pakken en de spullen voor morgen klaar te leggen

Om 7 uur vertrokken we voor het afscheidsetentje met de groep. Gelukkig smaakte het deze keer weer prima. Tijdens het eten namen we alvast afscheid van Dan, de chauffeur en de busboy. Als afsluiting van de dag en de reis hebben we met de meerderheid van de groep nog wat gedronken in de rooftop bar.

1. Hella Kimmel:
    5 maart 2019
    Goede reis en tot gauw!!!!😘