Canada Day

1 juli 2018 - Vancouver, Canada

zondag 1 juli
Na het ontbijt en de pijnlijke uitschakeling van Spanje heb ik met Bill weer een stuk gewandeld in Mundy Park. Toen we terugkwamen zat Laurie al te wachten om Els en mij mee te nemen voor een dagje Canada Day. Het was hartstikke leuk om na acht jaar weer een dag met Laurie op pad te gaan. We reden met haar auto naar Lougheed Town Centre en vandaar gingen we met de skytrain naar New Westminster. Daar hebben een wandeling gemaakt langs de Frazer River, de River Market bezocht, een ginger ale gedronken en tenslotte ook nog geluncht. Het was daar in New Westminster niet zo druk. Daarom zijn we na de lunch met de skytrain doorgereden naar het Waterfront in downtown Vancouver. Daar was het veel drukker en gezelliger. Veel mensen waren gekleed in het rood, droegen Canadese vlaggetjes of andere Canada versierselen. Het was vergelijkbaar met onze koningsdag. Op Canada Place en op de pier langs het Convention Centre was live muziek. Er lag ook een groot Nederlands cruiseschip: de Noordam uit Rotterdam, die vanuit Vancouver cruises aanbiedt naar Alaska. Om 5 uur reden we met de skytrain terug voor de Canada Day BBQ bij Bill en Jacquie.
Op de terugweg hebben we nog even een bloemetje gekocht voor Jacquie. Toen we aankwamen waren de andere BBQ gasten er al: vrienden van Bill en Jacquie en Alison met haar vriend. Het was leuk om Alison na vele jaren weer te zien en te spreken. Er was eten in overvloed, van lekkere salades, hapjes en fruit tot volop vlees van de BBQ. We hebben misschien niet altijd alles kunnen volgen wat besproken werd, maar het was een leuke ervaring om op deze manier Canada Day mee te vieren.