Columbia River Gorge & Mount Hood

26 juni 2018 - Hood River, Oregon, Verenigde Staten

dinsdag 26 juni
Even na 9 uur waren we op weg naar Hood River, een rit van ongeveer 250 km over de snelweg (I-84). Dat betekende lekker opschieten maar ook genieten. De laatste ca. 150 km liep de weg namelijk door de Columbia River Gorge, het dal in de Cascaden. Het was tot nu toe de mooiste route die we hebben gereden, met links en rechts de bergwanden van de Cascaden en rechts van ons ook de Columbia Rivier, de op één na grootste rivier van de USA die tevens de grens vormt tussen de staten Oregon en Washington. We hebben enkele stops gemaakt om foto's te maken en de benen te strekken. Een ander mooi schouwspel was Mount Hood (ruim 3700m) die we al op wel 120 km afstand hoog boven het landschap zagen uitstijgen. Tegen half 1 waren we in Hood River, maar we sloegen daar meteen linksaf om de OR36, de Scenic Mount Hood Byway, te gaan rijden. Ook dit was een prachtige route met eerst veel wijn- en boomgaarden voor de wijnen en ciders uit de Columbia Valley en daarna door een National Forest met regelmatig prachtige uitzichten op Mount Hood. We hadden gehoopt via een van de skistations met een lift hoog de berg op te kunnen om vervolgens terug te lopen. Helaas waren alle liften buiten werking. We hebben gepicknickt aan het Trillium Lake en ook nog een wandeling gemaakt in het stadje Sandy. Daar hebben we een heerlijke donut gegeten bij Joe's Donuts en daarna zijn we naar ons Best Western Plus hotel in Hood River gereden. Na het bekijken van de mazzel plaatsingen van Spanje, Portugal en Argentinië bij het WK, het zoeken naar een e-reader, slippers en bril en het typen van het eerste deel van dit verslag hebben we een wandeling langs de rivier en de jachthaven gemaakt. Daarna hebben we een biertje gedronken en vervolgens lekker gegeten in het restaurant naast het hotel. Van daaruit hadden we ook een mooi uitzicht op de Columbia Rivier, die pal achter ons hotel stroomde. Al met al een dag met veel kilometers, maar die waren het rijden meer dan waard.

1. Esther:
    27 juni 2018