Grand Canyon

7 juni 2018 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

donderdag 7 juni
Na het ontbijt hebben we vanmorgen via Greetz eerst een verjaardagskaart gestuurd naar kleinzoon Tiebe die morgen 8 jaar wordt. Daarna vertrokken we om 8.15u naar NP Grand Canyon. Door meteen na vertrek de Colorado Rivier over te steken reden we meteen de staat Arizona binnen. Langzaam aan klommen we naar een hoogte van zo'n 1300 - 1600 meter. Na twee uur maakten we een stop in Seligman, een klein stadje dat zich de geboorteplaats van de Route 66 noemt. In alle winkeltjes barstte het dan ook van de Route 66 souvenirs en prullaria. Wij hebben een koffiemok en autosticker gekocht. Er stond ook een bonte verzameling van oude Amerikaanse auto's, die veel bekijks trok. Nadat we alles bekeken en met de camera vastgelegd hadden, hebben we onze lunch en drinken voor de rest van de dag gekocht. Na een uur vervolgden we onze weg: op naar de Grand Canyon. Peter liet in de bus alvast een DVD over dit natuurwonder zien. De totale lengte van de kloof die is uitgesleten door de Colorado Rivier is 446 km en de grootste diepte is 1830 meter. De breedte varieert van 15 tot 29 km. Voor toeristen is de Grand Canyon alleen vanaf de zuidkant te bereiken. Na aankomst in NP Grand Canyon hebben we een uur over de rand van de Grand Canyon gewandeld. De eerste indruk was meteen al overweldigend: wat een diepten, afgronden en vooral wat een kleurenpalet. Op enkele punten konden we heel ver in de diepte de Colorado Rivier met zijn stroomversnellingen zien. Op een van mijn foto's is een rubberboot op de rivier te zien en op een andere een hangbrug over de rivier. Ongeveer de helft van de groep heeft daarna een helikoptervlucht boven de canyon gemaakt, maar wij hebben daar niet voor gekozen. In de tussentijd hebben wij wat geshopt in souvenirwinkels, een heerlijk koude frappucino bij Starbucks genuttigd, wat met reisgenoten zitten kletsen en nog een paar wapiti's (familie van edelhert) op de foto gezet. Om 5 uur reden we naar het hotel in Williams en onderweg hebben we nog wat boodschappen gedaan voor het ontbijt en de lunch van morgen. In de avond hebben we met 14 reisgenoten gegeten bij de Pizzahut en daarna nog wat gedronken in de lobby van het hotel.

1. Susanne den Boer:
    8 juni 2018
    Wat een mooi verhaal weer! En alles rond Route66 doet mij aan Cars de film denken 😂😂😂