Lassen Volcanic National Park

20 juni 2018 - Chester, California, Verenigde Staten

woensdag 20 juni
Vanmorgen hebben we afscheid genomen van onze reisleider Peter en van de groep, althans degenen die we nog hebben gezien. Om kwart over 9 vertrokken we per taxi naar Avis Car Rental in Post Street, vlakbij ons hotel. Na de nodige formaliteiten en het instellen van de route in de navigatie app Waze zijn we om 10 uur vertrokken in onze Nissan Rogue. Ondanks de enorme drukte in het centrum reden we toch vrij vlot via de lange Bay Bridge de stad uit. Daarna hebben een kilometer of 50 via de freeways noordwaarts gereden, maar toen hebben we een national road genomen. In Williams hebben we bij Subway geluncht. Om 1 uur ging het verder over Interstate 5, een weg die van de Mexicaanse tot aan de Canadese grens loopt. Het landschap links en rechts van de weg was dor en eentonig, maar de middenberm was fantastisch met prachtig bloeiende struiken in allerhande kleuren. Nadat we de snelweg hadden verlaten, werd het landschap gaandeweg groener en heuvelachtiger. Langzaam aan stegen we naar een hoogte van ongeveer 2000 meter. Om 3 uur waren we bij Lassen Volcanic NP. Daar hebben we meteen een 'annual pass' gekocht, zodat we ook toegang hebben tot alle nationale parken die we de komende weken nog willen bezoeken.
Lassen Volcanic NP is nogal volop vulkanisch actief. Dat merkten we bij de kokende en hevig borrelende modderpoelen en de rook die hier en daar uit het rotsgesteente kwam. In het bezoekerscentrum zagen we een mooie film over het vulkanische gebied. Er zijn in dit park vier soorten vulkanen actief geweest. De onderverdeling in soorten is afgeleid van de vorm van de vulkaan en dat heeft weer te maken met hoe de uitbarstingen hebben plaatsgevonden. De laatste en tevens hoogste vulkaan die uitbarstte, is Lassen Peak (3187 m, 1914 en 1915). We hadden vandaag niet genoeg tijd om het hele park te verkennen, dus gaan we morgen terug.
Na een mooie rit door Lassen National Forest kwamen we tegen zessen aan bij ons Best Western hotel in Chester. Na het inchecken hebben we boodschappen gedaan voor het ontbijt en de lunch van morgen en vervolgens zijn we gaan eten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jil:
    21 juni 2018
    Zo kom je nog eens ergens Sander. Blijf maar schrijven !

Dan gaan wij naar de spectaculaire kermis.