Lassen Volcanic NP - Ashland

21 juni 2018 - Ashland, Oregon, Verenigde Staten

donderdag 21 juni
Na het ontbijt vertrokken we vanmorgen om 9 uur naar een soort van achteringang van Lassen Volcanic NP om daar het 'boiling lake' te gaan zien. Helaas duurde het door het ontbreken van een goede bewegwijzering wat lang voor we de Warren Valley Trailhead hadden gevonden. Daar was nl. het beginpunt van de wandeling naar het 'kokende meer'. Maar na een heel eind over onverharde, stoffige wegen hadden we het toch gevonden. De wandeling van ongeveer 4,5 km maakte het zeker de moeite waard. Op de heenweg stak een mooie slang van ca. 1 meter lengte plotseling vlak voor mijn voeten het pad over. Hij was donker gekleurd met een gele streep op zijn rug. Na speurwerk op internet bleek het te gaan om een zgn. kousenband slang, die alleen in Caifornië voorkomt.  Het gebeurde zo onverwacht en snel dat ik de slang jammer genoeg niet heb kunnen fotograferen, maar ik heb wel een afbeelding op internet gevonden. Het 'boiling lake' was ook erg mooi. Niet alleen het meertje met de bijzondere kleur en de rookpluimen die eruit opstegen, maar zeker ook de prachtige kleuren van het lava langs de oevers. De borrelende en ploppende geluiden daarbij maakten het plaatje compleet. Daarna moesten we eerst het hele eind terug naar Chester en van daaruit nog 48 km naar de westelijke ingang van het park. Eenmaal in het park volgden we de 45 km lange weg die er doorheen loopt (Lassen Volcanic Highway) en hebben we onderweg een aantal stops gemaakt om foto's te maken of een stukje te lopen. We zagen o.a. een paar mooie meren in het groen (Emerald Lake) en diepblauw (Lake Helen). Boven de 2000 meter lag er zelfs op deze langste dag van het jaar nog volop sneeuw wat natuurlijk wel leuk was om mooie foto's van te maken. Toen we rond 4 uur het park verlieten, moesten we nog ruim 250 km rijden naar ons hotel in Ashland (Oregon). Vanaf Redding ging de route over de Interstate 5, die we gisteren ook al hadden gebruikt. De route over deze weg was wel afwisselender dan gisteren, met veel klimmen en dalen. Net voor de laatste 30 km reden we de staat Oregon binnen. Om half 8 waren we bij het hotel. Na een snelle opfrisbeurt zijn we in het centrum van Ashland gaan eten bij een Thais restaurant. Omdat het heerlijk weer was hebben we lekker buiten gegeten. Het smaakte prima en het was een mooie afsluiting van deze lange dag.

1. Tom & Hannie:
    22 juni 2018
    Prachtige reis mooie verhalen genieten!!!