Leavenworth, Washington

3 juli 2018 - Leavenworth, Washington, Verenigde Staten

dinsdag 3 juli
Na het ontbijt vertrokken we vanmorgen om 10 uur naar Leavenworth, een ritje van 180 km. We reden over de US20 en volgden de Methow River, die we afwisselend links en rechts van ons zagen, door Methow Valley. Een mooie route. Bij Okanogan mondde de Methow River uit in de Okanogan River. Vanaf daar volgden we die rivier via de US97. Na zo'n 25 km mondde de Okanogan uit in de brede Columbia River, die we eerder tussen Pendleton en Hood River gevolgd hadden. De weg langs de Columbia River was hier niet zo spectaculair als door de Columbia River Gorge, omdat de bergwanden aan weerszijden hier niet zo hoog en steil waren maar het was een mooie rit. Langs de oevers van de rivier zagen we veel fruitboomgaarden en ook veel verkooppunten voor appels (cider), frambozen, kersen, blueberries e.d. Na een koffiestop zijn we in één ruk doorgereden naar onze eindbestemming. Toen we in de buurt van Leavenworth kwamen, waanden we ons qua landschap in Zuid Duitsland. Toen we Leavenworth binnen reden, werd dat gevoel alleen maar versterkt. De Beierse stijl van de huizen en de hotels, de Duitse namen, de muurschilderingen e.d. geven dit stadje een Beiers uiterlijk. Blijkbaar heeft dit stadje na 1955 een gedaanteverwisseling ondergaan. Na Australië en Argentinië is dit het derde land waarin we in zo'n Duits stadje terecht kwamen. Zelfs straatnamen stonden ook in het Duits aangegeven. We hadden weer een mooi Best Western Plus hotel, Icicle Village Resort, dat dus onderdeel is van een resort waar van alles te doen is. Tijdens de lunch hebben we om de Engelsen te steunen op NOS de penaltyreeks tegen Columbia gekeken. Daarna hebben we een wandeling gemaakt door het resort en vervolgens zijn we het stadje in gegaan om wat te shoppen. Tussendoor hebben we een een biertje gedronken en ook zitten genieten van het heerlijke weer. Na een paar wat koelere dagen was het weer een graadje of 27 en dat beviel prima. Jammer genoeg waren er geen Duitsers om het nog eens over 'die Mannschafft' te hebben. Aan het einde van de middag zijn we in het centrum gebleven voor nog een biertje en om te eten. De Duitse 'bratwurst' hebben we aan ons voorbij laten gaan. Na het eten zijn we naar het hotel gelopen om nog wat TV te kijken, dit verslag te maken en op tijd naar bed te gaan, want we willen morgen op tijd naar Portland vertrekken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl