Mount Rainier NP

28 juni 2018 - Crystal Mountain, Verenigde Staten

donderdag 28 juni
Toen we hier gisterenavond aankwamen, was het al schemerdonker en het regende. Dat zorgde voor een wat trieste en troosteloze aanblik van Crystal Mountain, het skiresort op ca 2000 meter hoogte. Toen we vanochtend wakker werden, scheen gelukkig de zon en dat zorgde meteen voor een heel andere aanblik en een beter gevoel. Toen we om 9 uur naar het ontbijtrestaurant liepen, merkten we echter wel dat het hier behoorlijk koud was (12°C) en dat waren we niet meer gewend. Na het ontbijt hebben we daarom eerst maar een fleece vest voor Els gekocht. Daarna hebben het resort even verkend. Daar hadden we niet veel tijd voor nodig. Er was hier wel een gondelbaan waarmee je naar de top van Crystal Mountain (2270m.) kon. Het leek ons in eerste instantie wel leuk om dan terug te wandelen, maar de mooiste route was vanwege de nog volop aanwezige sneeuw slecht begaanbaar en het werd ons daarom ten zeerste afgeraden. Een alternatieve route was wel mogelijk. Na de eerste helft van Engeland - België zijn we met de gondelbaan naar de top van Crystal Mountain gegaan. Daar kwam de temperatuur niet eens boven de 10°C en de wind maakte het extra koud. Door de bewolking konden we helaas ook Mount Rainier, met 4850m de hoogste top in de Cascaden, niet in volle glorie zien. Deze slapende vulkaan wordt als de gevaarlijkste in de USA beschouwd.
We hebben even wat rondgewandeld op de top van Crystal Mountain en Els kwam al snel tot de conclusie dat ze niet terug wilde wandelen. We hebben toen eerst maar een gezonde lunch op in het Summit House en daarna zijn we met de gondelbaan teruggegaan naar Crystal Village. Daar hebben we nog wel drie kwartier gewandeld en vervolgens zijn we terug naar de kamer gegaan om wat op te warmen. Later in de middag zijn we nog naar een bezoekerscentrum gereden en hebben daar een korte wandeling gemaakt naar heet water bronnen. Tegen half 6 waren we weer terug.
Het restaurant waar we hebben gegeten was gezien de bier lijjst en de gerechten op de kaart behoorlijk Duits - Oostenrijks georiënteerd. Wel lekker voor de afwisseling. De flinke schnitzel, goulash en apfelstrudel smaakten prima, evenals het bier.
Morgen op naar Coquitlam / Vancouver voor een weerzien met familieleden die we al lang niet meer hebben gezien.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Laurie:
    29 juni 2018
    Sounds like you had a nice day and now on wards to Vancouver......
  2. Susanne den Boer:
    29 juni 2018
    Veel plezier in Vancouver! Groetjes ook van ons aan iedereen daar!
  3. Jerry Cyndee:
    29 juni 2018
    wij zijn net terug van Palm Spring waren daar 5 dagen, en de temperatuur was rond de 40-41 graden. Dus voor ons no fleece jackets. Jullie reizen zowat het zelfde als wij drie jaar geleden, ik weet precies waar jullie zijn Have Fun.