Painted Hills

23 juni 2018 - John Day, Oregon, Verenigde Staten

zaterdag 23 juni
Na een karig ontbijt in het hotel vertrokken we vanmorgen met als eindbestemming John Day. Na een kwartiertje rijden stopten we in het stadje Redmond om daar bij de 'Wild Ride Brewery' koffie te drinken en de brouwerij te bezoeken. Helaas ging die pas om 11 open. We hebben er toen maar een foto van genomen en daarna even over de braderie gewandeld en een bakske koffie gedronken in een andere gelegenheid. Om half 11 reden we over OR126 naar Prineville. Vlak voor dit stadje had je vanaf het Ochoco Viewpoint een mooi uitzicht over de stad en de omgeving. In Prineville zelf hebben we boodschappen gedaan voor de picknick lunch. Vanuit Prineville was het best nog een heel stuk rijden naar de Painted Hills in John Day Fossil Beds National Monument. De 'Painted Hills' waren fantastisch. Het leek net of een kunstenaar met een spuitbus bezig was geweest. Toch is het een wonderlijke speling van de natuur die deze kleurrijke heuvels in miljoenen jaren heeft gevormd. Het zijn lagen vulkanische as en lava, die miljoenen jaren geleden na enorme uitbarstingen in de ruim 150 km westelijk gelegen Cascaden hier terecht zijn gekomen en daarna hebben water en droogte hun werk gedaan. Het was een geweldig gezicht en heel apart. Hopelijk kunnen de foto's een goede indruk geven van de prachtige kunstwerken van de natuur. We hebben in de Painted Hills eerst gepicknickt en vervolgens drie korten wandelingen gemaakt. Daarna hebben we weer een uur over de Scenic Oregan Byway OR26 gereden tot we bij het Thomas Condon Centre waren, dat ook nog bij het John Day NM hoort. We hebben daar kort een tentoonstelling bekeken over de vele fossielen van planten en uitgestorven diersoorten die in dit gebied gevonden zijn. Na een foto van Sheep Rock zijn we naar ons hotel in John Day gereden. In Dayville hebben we nog gestopt bij de uit 1896 daterende Dayville Mercantile Inc. om even rond te neuzen in die winkel. Na een ijsje hebben we het laatste stukje naar het hotel gereden. Daar hebben we na het inchecken een deel van onze kleren weer even gewassen en daarna was het tijd voor een biertje en daarna etenstijd.

1. Jerry Cyndee:
    24 juni 2018
    Glad you guys have a great time, I like your travel-log. Keep on trucking and stay save.Pictures are comming