Vancouver - Winthrop, Washington, USA

2 juli 2018 - Winthrop, Washington, Verenigde Staten

maandag 2 juli
Na twee heerlijke dagen bij de familie in Coquitlam, Vancouver, namen we vanmorgen afscheid van Bill en Jacquie. We hadden een mooie tocht door het noordelijke deel van de Cascaden voor de boeg met als eindbestemming Winthrop. Onze reis begon helaas niet erg voorspoedig, want we moesten irritant lang wachten aan de Canadees - Amerikaanse grens. Het duurde maar liefst twee uur voordat we de grensovergang gepasseerd waren en toen was het inmiddels kwart over 12. Daarna waren we via de I-5 vrij snel bij Burlington, waar we de snelweg verlieten en in oostelijke richting naar de Cascaden reden. Nadat we bij een grote supermarkt wat inkopen voor de lunch hadden gedaan, reden we de bergen in. Het weer was erg wisselvallig: regenbuitjes afgewisseld met zon. Omdat we twee uur verspeeld hadden aan de grens, was er helaas minder tijd voor stops. We hebben een langere stop gemaakt bij het bezoekerscentrum om een film en de tentoonstelling te bekijken en daarna hebben we daar nog drie kwartier langs o.a. de Skagit River gewandeld. We hebben nog een paar korte stops gemaakt, maar verder vooral genoten van het moois dat we onderweg zagen. Hoe hoger we kwamen, des te natter het werd. Vooral het laatste stuk voor de pas die we over moesten, regende het flink. Bij aankomst boven bleek waarom. Daar stond het bordje "Rainy Pass". Tijdens de lange afdaling naar de mooie Methow Valley waarin Winthrop ligt, zagen we echter al snel blauwe luchten en de zon scheen de rest van de rit volop. Winthrop bleek een oud western stadje te zijn met veel oude, houten gebouwen zoals je die in Western films ziet. Na het inchecken in ons hotel zijn we gaan eten. We bestelden met z'n tweeën nog een stukje cake als toetje. Er kwam echter een taartpunt op tafel die zo groot was dat we samen nog niet de helft op konden. Naar goed Amerikaans gebruik hebben we de rest meegenomen in een doggy box voor bij de koffie morgen. Terug in het hotel hebben we o.a. de samenvattingen van de WK duels van deze dag nog gekeken