Dag 15: naar Perito Moreno

30 januari 2018 - El Calafate, Argentinië

Vandaag moesten we om 7 uur opstaan en om 8 uur zaten we in het busje op weg naar de Perito Moreno gletsjer. Onderweg stopten we aan de oever van Lago Argentino voor het fotograferen van een regenboog. Mooi natuurlijk zo'n regenboog maar het voorspelde niet veel goeds. Om 10 uur waren we in NP Los Glaciares bij de boot voor een tocht langs de Perito Moreno gletsjer. Helaas regende het en het was behoorlijk koud. Toch was het goed te doen om een aantal mooie foto's te maken en van de indrukwekkende gletsjer te genieten. Daarna reden we verder omhoog tot we bij het startpunt van de wandelroutes langs Perito Moreno kwamen. We hebben alle routes gelopen en onderweg veel mooie foto's van de gletsjer kunnen maken. Ook hoorden en zagen we met enige regelmaat grote stukken van de gletsjerwand afbreken. Het geluid daarvan leek op kanonschoten. Na ruim anderhalf uur waren we bij het eindpunt. Daar hebben we in het restaurant geluncht. Toen we terugliepen naar ons busje, zagen we een aantal caracara carancho's (kuifcaracara -valkensoort) in bomen en op de grond. Om kwart over twee reden we terug naar het hotel. Toen we daar rond half 4 waren, hebben eerst de spullen voor morgenvroeg alvast in orde gemaakt, want morgen vertrekken we al om 5 uur naar Torres del Paine om extra lange wachttijden bij de Chileense grens te vermijden. Er wordt nl. extra drukte verwacht , omdat er een grenspost gesloten is i.v.m. onenigheid tussen Argentinië en Chili.
Daarna hebben we nog kaarten geschreven voor de kleinkinderen. Vervolgens zijn we naar het dorp gelopen voor het dagelijkse biertje. Na een vroege avondmaaltijd hebben we bij de bakker wat gekocht voor het ontbijt morgenvroeg en waren we lekker vroeg terug in het hotel om toch nog aardig wat uurtjes slaap te kunnen pakken

1. Hella Kimmel:
    30 januari 2018
    Leuk om te lezen en nu...op naar Chili. Liefs, johan en hella