Dag 26: Iguazü- Buenos Aires

10 februari 2018 - Puerto Iguazú, Argentinië

We werden vanochtend om half 6 wakker van enorme donderslagen vergezeld van een subtropische hoosbui. Gelukkig sliepen weer in, want we konden uitslapen. Toen we om 9 uur opstonden, regende het nog steeds volop en ook het onweer was nog niet helemaal voorbij. We zouden pas om half 2 naar het vliegveld van Puerto Iguazu vertrekken. Voor ons was dat een tegenvaller, want wij hadden in Buenos Aires graag nog wat willen ondernemen, o.a. het herdenkingsmonument van de slachtoffers van de junta bezoeken. Dat zat er nu niet meer in. Niet goed gepland van Djoser, omdat we nu eigenlijk een hele reisdag hadden waarop we niks meer konden doen. Gelukkig was het rond half 11 droog en had ons ecologische hotel een mooi park met o.a. een mooie vlindertuin, terraria met veel slangensoorten uit Iguazú en het noordoosten van Argentinië, kaaimannen en nog diverse andere dieren. Het park was een stukje van het subtropisch regenwoud, dus was er ook een grote variëteit aan planten. Verder was het wachten tot het half 2 was. Op dat tijdstip vertrokken we naar de luchthaven. Daar hebben we geluncht en daarna was het weer wachten. Uiteindelijk vertrok het vliegtuig pas om kwart over 4 en waren we pas na 7 uur bij hotel Castelar in Buenos Aires. Na het inchecken kwamen we in de lounge bij elkaar om onze reisleider Laurens te bedanken. Karin droeg een eigenhandig geschreven gedicht voor en iedereen had een bedankje en een envelop met inhoud voor Laurens. Als afsluiting van onze reis zijn we met achten gaan eten en daarna hebben we natuurlijk nog een borrel gedronken ons hotel.