Dag 23: Buenos Aires

7 februari 2018 - Buenos Aires, Argentinië

Deze dag konden we zelf weer helemaal invullen en we hebben er voor gekozen om enkele wijken van Buenos Aires nader te verkennen en tussendoor wat souvenirtjes te kopen. Na het ontbijt zijn we met de metro naar Plaza Congresa gereden en daarna naar de Avenida Corrientes gelopen. Dit is de showbizz straat, vol theaters en met een walk of fame met tegels van allerlei bekende Argentijnse theatersterren en beelden van bekende persoonlijkheden. Aan het einde van deze straat kwamen we uit bij de kades van Puerto Madero. Dit oude havengebied is getransformeerd in een gebied met hoge, moderne woontorens, mooi gerestaureerde pakhuizen, restaurants en brede boulevards. Het is leuk dat ze een heleboel oude havenkranen op de kades hebben laten staan. We zagen er ook nog een beeld van Anne Frank. Aan het einde van de boulevard hebben we een paar drukke straten overgestoken en daarna waren we in San Telmo. Dit is de wijk waar de Spaanse ontdekkers en pioniers zich vestigden in de 16e eeuw. Hier zagen we geen wolkenkrabbers maar grote huizen in koloniale stijl. Het is de wijk geworden van de kunstenaars, antiquairs en verkopers van curiosa. De straatjes zijn nog geplaveid met kinderkopjes en er zijn veel kleine bars, restaurantjes, winkeltjes en een grote mercado. Hier hebben we geluncht en daarna zijn we doorgelopen naar de Plaza de Mayo. Vandaar hebben we de metro genomen naar een stadsdeel dat een heel eind verderop aan de Rio de la Plata ligt: Palermo. Aan de rand van deze wijk ligt een enorm park dat zich uitstrekt tot aan de rivier. Er is ook een dierentuin en een botanische en een Japanse tuin. Deze wijk heeft een hele chique buurt (Palermo Holywood) en een buurt die veel weg zou moeten hebben van Soho in Londen (Viego Palermo). Wij hebben door de laatste buurt gewandeld, maar hebben daar weinig gevonden van de bedrijvigheid en levendigheid die je in Soho vindt. Gelukkig was er wel een goede ijssalon, een paar leuke pleintjes en mooi beschilderde gevels. We zijn om 6 uur met de metro terug gegaan naar Le Catedral en zijn lekker bij London City op het terras gaan zitten voor een lekkere pot bier. Dat ging er wel in na zo'n wandeldag bij deze temperatuur (30+).
Naderhand hebben we onderweg nog wat cadeautjes geshopt voor de kleinkinderen. We hebben de dag afgesloten in restaurant Almeda en met het inpakken van onze spullen voor de reis van morgen. We moeten er weer heel vroeg uit omdat we al om 9 uur naar Iguazu vliegen, onze laatste bestemming tijdens deze reis.

1. Bianca van de Moosdijk:
    7 februari 2018
    Klinkt allemaal erg interessant!!! Wel ook pittig lijkt me, dat vroege opstaan op veel dagen, die temperatuurs- wisselingen en al die indrukken. Jullie moeten thuis bijkomen en zijn meteen weer toe aan een nieuwe vakantie :-)
  2. Sander:
    7 februari 2018
    Valt mee. Is best wel relaxed. Nieuwe trips zijn trouwens al geboekt.