Colorado Springs

3 juni 2022 - Colorado Springs, Colorado, Verenigde Staten

De dag begon weer fris en bewolkt. Na een bakje koffie bij de receptie reden naar het bezoekerscentrum in de stad en vervolgens hebben we genoten van een lekker ontbijt met yoghurt en fruit.

Na een kort ritje arriveerden we daarna in Old Colorado Springs, het oude stadscentrum met kleine winkeltjes. Behalve een aparte sfeer hing er ook een aparte geur. Heel indrukwekkend vonden het niet, dus vertrokken we daarna naar hét toeristische hoogtepunt van Colorado Springs: Pikes Peak, een bergtop van ruim 4000 meter. Het duurde even voor we de juiste route hadden gevonden, omdat de verbinding voor onze navigatie steeds wegviel en de bewegwijzering ontbrak.

Toen we aan de klim van zo'n 30 km begonnen, was het lekker weer, maar dat veranderde toen we goed en wel op weg waren. In het laatste deel naar de top hagelde het al en helemaal op de top onweerde en sneeuwde het.  In het bezoekerscentrum hebben we geluncht en vanachter de ramen naar de donkere wolken en besneeuwde hellingen gekeken. Van mooie uitzichten was met dit weer helaas geen sprake. Daarom besloten we voorzichtig terug te rijden.

Op de terugweg naar Colorado Springs hebben we de Manitou Springs Cliff Dwellings bezocht. De eerste van deze rotswoningen in de rode zandstenen rotsen werden al tussen 1100 en 1300 gemaakt . Tot het einde van de 19e eeuw werden ze bewoond door de Pueblo indianen.

Tegen het einde van de middag reden we naar het centrum van Colorado Springs om wat te winkelen. Daarna zijn we gaan eten in The Garden, een American dinner met live muziek. Het weer was inmiddels helemaal opgeklaard.