Estes Park naar .........

25 juni 2022 - Internationale luchthaven Denver, Verenigde Staten

vrijdag 24 en zaterdag 25 juni

Omdat we al om 10 uur moesten uitchecken, hadden we tijd genoeg om via een mooie route naar Denver te rijden.  We reden de Peak to Peak Highway langs het mooie Lily Lake en over Lily Mountain en zagen toen na een tijdje dat we rechtsaf naar Nederland konden rijden. Dit plaatsje in Colorado ligt bij een mooi groot meer, maar verder was er weinig fraais te zien. De enige overeenkomst die we met ons land konden herkennen was dat er ook een koffieshop was waar ze cannabis te koop hadden. In de plaatselijke bakkerij was het gezellig druk en schonken ze goede koffie. Daar was een man die één woordje Nederlands sprak en dat was "lekker". We hebben wat foto's gemaakt en reden toen ongeveer 25 km door de mooie Boulder Canyon. Omdat onze navigatie niet werkte en de bewegwijzering belabberd was, raakten we in Boulder het spoor even bijster. Een tankstop bracht uitkomst.

Eenmaal op de Interstate was de route naar de luchthaven en de Avis locatie ook nog een behoorlijke puzzel. In Amerika geven ze bij uitritten een nummer en de naam van een straat aan en dat is niet gemakkelijk voor mensen die er onbekend zijn. Om 3 uur was de puzzel echter gelegd en konden we de auto inleveren. Toen we door een bus bij de luchthaven waren afgezet, wachtte ons daar een paar tegenvallers. Allereerst kregen we daar te horen dat onze vlucht minimaal een uur vertraagd zou zijn en dat we daardoor de aansluiting in Londen zouden missen. We zouden dan pas 3 of 5 uur later van Londen naar Amsterdam kunnen vliegen. Balen natuurlijk. Bij het inchecken bleek dat ik ook een flink bedrag moest bijbetalen voor het transport van mijn golf driver. Na een hoop gedoe bij de check-in moesten we nog lang wachten op onze vlucht.

Uiteindelijk vertrok ons vliegtuig met een vertraging van 1 uur en 3 kwartier. De vlucht verliep goed en we hebben allebei goed kunnen slapen.

Om kwart voor 1op zaterdagmiddag landden we in Londen. Na bijna 2 uur in de rij te hebben gestaan voor de klantenservice van British Airways kregen we te horen dat alle vluchten naar Amsterdam volgeboekt waren en dat we pas zondag om 11.45u konden vliegen. Dat was natuurlijk een enorme domper. We kregen vouchers voor busvervoer en een kamer in het Renaissance Hotel. We zijn daar zonder onze koffers naar toe gegaan, omdat we er anders 2 tot 3 uur op zouden moeten wachten. Het was chaos op Heathrow Airport.  Na drie kwartier wachten op de shuttle bus waren we iets voor 5 uur in het hotel.

Wordt vervolgd.

1. Hella Kimmel:
    25 juni 2022
    Dat is balen zeg!! Hopelijk gaat de vlucht morgen gewoon door...tot gauw en sterkte met qachten👍😘
  2. Karel:
    25 juni 2022
    Bijna weer thuis…Goede vlucht morgen..groetjes Karin&Karel