Rocky Mountains National Park

22 juni 2022 - Estes Park, Verenigde Staten

woensdag 22 juni

Deze dag hebben we de meeste tijd doorgebracht in het Rocky Mountains NP, waarvan de ingang slechts een paar minuten rijden van ons verblijf verwijderd was.

Eenmaal in het park reden we eerst naar Bear Lake, volgens alle folders en gezien de enorme drukte daar een van de mooiste plekjes in het park. Het meer beantwoordde niet aan onze verwachtingen. Wij vonden het wat tegenvallen, maar dat had misschien met het weer te maken. De temperatuur was goed maar door de bewolking gaf het meer niet de verwachte uitstraling. We hebben daarna nog een korte maar pittige wandeling gemaakt naar Nymph Lake. Op het parkeerterrein wachtte toen nog een leuke verrassing. Daar liepen twee grote wapiti's (een grotere variant van ons edelhert) tussen de auto's.

Vervolgens hebben we een deel van de trail ridge highway gereden. Deze weg loopt van oost naar west dwars door de Rocky Mountains en we reden regelmatig langs diepe afgronden waar vangrails of andere afscheiding ontbrak. Onderweg hebben veel fotostops gemaakt. Op het hoogste punt van de route (3893meter) hebben we het bezoekerscentrum bezocht en koffie gedronken. Daarna reden we terug naar ons huisje. Onderweg moesten we nog wel een noodstop maken voor een wapiti die plotseling de weg overstak.

Na een uurtje chillen in ons huisje zijn we naar Estes Park gereden om wat te shoppen en te eten. Estes Park is een typisch toeristenplaatsje met heel veel winkels en eet- en drinkgelegenheden. Er wonen maar ongeveer 6000 mensen. Het dorp ligt op 2730 meter hoogte en is de uitvalsbasis voor toeristen die de Rockies willen bezoeken, omdat het vlakbij de oostelijke ingang van het nationaal park ligt.