Van Scottsbluff naar Estes Park

21 juni 2022 - Scottsbluff, Nebraska, Verenigde Staten

dinsdag 21 juni

We begonnen vanmorgen om 9 uur aan onze laatste verplaatsing. Onder wederom een stralend blauwe lucht reden we eerst naar de hoofdstad van de staat Wyoming: Cheyenne. Het is met ruim 30.000 inwoners de grootste stad van Wyoming, dat net als de vorige vier staten waarin we vertoefden groot en leeg is, maar veel te bieden heeft aan natuurschoon. We hebben in Cheyenne eerst een bezoek gebracht aan het prachtig gerestaureerde Wyoming State Capitol, waarin het bestuur van de staat zetelt. De koepel is belegd met 24 karaats goud.

Daarna hebben we het centrum met de mooie rijlaarsbeelden verkend en even rondgekeken in The Wrangler, een grote winkel met o.a. een grote collectie cowboylaarzen en -hoeden. Na een goed belegde Amerikaanse sandwich (7 lagen ham en 2 dikke plakken kaas) vertrokken we rond half 2 naar onze eindbestemming. Door wegwerkzaamheden aan de I25 duurde de rit wat langer dan gepland. Het was daarna bij Estes Park ook even zoeken naar ons verblijf. Er was geen receptie maar onze sleutel en papieren lagen in een brievenbus bij het kantoortje. Ons huisje staat in de bossen aan een snelstromend bergbeekje, ongeveer 5 km buiten het dorp. Het is van alle gemakken voorzien.

Blijkbaar zijn er veel beren in de buurt want we kregen op papier de nadrukkelijke boodschap geen etenswaren of andere spullen met een geurtje buiten of in de auto achter te laten. Nadat we ons gesetteld hadden, zijn we naar de supermarkt gereden om inkopen te doen voor het ontbijt en de lunch de komende dagen. Doordat er een enorme rij voor de kassa's stond duurde dat nogal lang, maar om half 7 zaten we eindelijk aan een biertje. Na het eten was het 'beartime', d.w.z. tijd om naar ons huisje te gaan om niet het risico te lopen in het donker een beer tegen te komen. We weten nl. nog niet of een beer dat leuk zou vinden.

1. JIL:
    22 juni 2022
    Bangkloot, een beertje, sowat ,die geef je een schop en weg istie . Nie zogauw janken Sander
  2. Laurie:
    23 juni 2022
    Its a good thing you went home before dark, I dont think bears like it when you surprise them in the dark. You are a smart man Sander