Van Denver naar Colorado Springs

2 juni 2022 - Colorado Springs, Colorado, Verenigde Staten

donderdag 2 juni

Deze dag begon met een aangename verrassing. Het was stralend weer en al lekker warm, zodat we op een terrasje konden ontbijten. Daarna bestelden we een taxi om naar de autoverhuur te rijden. We kregen deze keer een KIA Sportage mee.

Onze eerste bestemming was The Garden of the Gods. Na een klein uurtje kwamen we daar aan. In het bezoekerscentrum hebben we eerst een tentoonstelling bezocht en een film gekeken voor de nodige achtergrondinformatie over het park. Het bestaat uit een aantal, voornamelijk rode, rotsformaties die prachtige vormen hebben. Het park dankt zijn naam aan enkele pioniers die bij het zien van de rode rotsformaties zeiden: "This is a place fit for the gods to assemble".  Na de lunch in het bezoekerscentrum hebben we met de auto door het park gereden en onderweg enkele keren gewandeld om de prachtige rotsen van dichtbij te bekijken. De meest bijzondere waren Balaced Rock, Cathedral Spires, Kissing Camels  Three Graces en Twin Spires.  De toegang tot het park was gratis. Ene heer Charles Perkins, die dit gebied in eigendom had, heeft het na zijn dood via zijn kinderen aan de stad Colorado Springs geschonken op voorwaarde dat het park altijd gratis voor het publiek toegankelijk zou blijven.

Na het bezoek aan dit mooie park reden we naar ons hotel in Colorado Springs. Het hotel / motel heeft een Jamaicaanse uitstraling. De ontvangst was zeer hartelijk. Na een uurtje of twee rust reden we naar de stad om in een Rasta Pasta restaurant een heerlijke Jamaicaanse pasta te eten.