Op naar Denver

31 mei 2022 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

dinsdag 31 mei

We zijn er! In Denver, Colorado. En dat na een reis van meer dan 22 uur.

Die begon vanmorgen om 6 uur, toen Lieke voor de deur stond om ons naar het NS station in Breda te brengen. We waren daar ruim op tijd maar misten toch de trein van kwart voor 7, omdat we een OV jaarkaart even niet konden vinden. Gelukkig was die op tijd weer terecht om de Intercity van 7.15 u te halen.

Op Schiphol ging het inchecken heel erg vlot. Geen gedoe met QR codes scannen en uploaden, maar gewoon even de papieren versies van onze vaccinaties en Covid test laten zien. Binnen 5 minuten konden we verder om onze koffers ook in te checken en vervolgens mochten we voor de security check in een hele lange Efteling rij gaan staan. Dat duurde ongeveer anderhalf uur en toen hadden we nog 45 minuten om naar de gate te wandelen. Achteraf gezien hadden we nog meer tijd, want het instappen begon ruim een half uur te laat en uiteindelijk vertrok het vliegtuig van American Airlines met een vertraging van ruim een uur. Na 9 uur en 20 minuten landden we rond half 2 plaatselijke tijd (7 uur tijdsverschil met Nederland) op Dallas Fort Worth Airport.

Ook daar belandden we weer in een lange rij voor de douanecontroles. Omdat we a.g.v. de vertraging niet zo heel veel tijd hadden voor de transfer naar Denver, kregen we van een paar vriendelijke landgenoten voorrang. Daarom waren we keurig op tijd bij de gate en hadden we zelfs tijd voor een bakje cappuccino. De vlucht naar Denver was ook iets vertraagd en duurde een uur en drie kwartier. Om half 7 plaatselijke tijd (8 uur verschil met NL) landden we. Het weer was helaas niet best, grijs, erg kil en vooral héél nat. Omdat we hier niet meer door de douane hoefden, zaten we snel in de trein naar het centrum van Denver. Toen we een paar Amerikanen vroegen hoe we het best van het eindstation naar ons hotel konden komen, bood een van de twee aan om ons daar met zijn auto af te zetten. We maakten daar uiteraard dankbaar gebruik van en zo waren we om half 8 bij The Art Hotel. We waren te moe om nog ergens te gaan eten en zijn snel onder de dekens gekropen. Na zo'n lange dag konden we een lange nachtrust wel gebruiken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Toos Vermeeren:
    1 juni 2022
    Fijn dat jullie er zijn , en nu gaan genieten!!!
  2. JIL:
    1 juni 2022
    Je hebt ook lieve Amerikanen zie je wel , stuur je reiservaringen maar door,vindt ik leuk! Groetjes
  3. Laurie:
    1 juni 2022
    Hi Sander and Els, looking forward to hearing all about your trip and following along each day/
  4. Hella Kimmel:
    1 juni 2022
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, en nu maar lekker genieten!!😅