Van Rock Springs naar Jackson

8 juni 2022 - Jackson, Wyoming, Verenigde Staten

woensdag 8 juni

Deze woensdag was een feestelijke dag want kleinzoon Tiebe werd 12 jaar. Na het ontbijt hebben we natuurlijk even gebeld om te feliciteren. Daarna hebben we in de Walmart wat boodschappen gedaan en tegen half 11 vertrokken we naar Jackson, Wyoming.

De eerste ruim 200 km waren nogal eentonig. We reden over de US 191N, een bijna kaarsrechte weg over de hoogvlakte. Wel hadden we al die kilometers vóór en rechts van ons een lange keten met sneeuw bedekte Rockies in het vizier. De laatste 70 km slingerde de weg weer meer door de bergen en viel er meer van het uitzicht te genieten. Tegen 2 uur arriveerden we bij ons hotel, Cowboy Village, in Jackson.

Omdat onze cabin nog niet beschikbaar was, zijn we doorgereden naar Jackson Hole in Teton Village. Daar zijn we in een grote gondel naar de top van Mountain Rendez-vous  gegaan. Die top ligt op ongeveer 3200 meter en het uitzicht vandaar was fantastisch. We hebben er veel foto's  gemaakt, rondgewandeld en een paar lekkere wafels gegeten. Tegen 5 uur waren we weer in het dorp.

We zijn toen teruggereden naar het hotel en na het inchecken hebben we gewandeld door het centrum van Jackson, een cowboystadje. Met de vele houten gebouwen heeft het ook wel de uitstraling van een Alpendorp. Veel winkels en restaurants en veel toeristen. Nadat we tevergeefs een supermarkt hadden gezocht, zijn we een biertje gaan drinken in de beroemde 1 Million Dollar Cowboy Bar en omdat het daar goed toeven was  hebben we er ook maar gegeten. Bij terugkomst even dit verhaal geschreven en nog naar de wedstrijd van het Nederlands elftal gekeken.