Hong Kong - Hanoi

12 februari 2019 - Hanoi, Vietnam

dinsdag 12 februari

We moesten op de luchthaven van Hong Kong wel een half uur lopen en ook nog een stukje met een bus om bij gate 505 te komen. Onderweg kochten we in een van de winkeltjes een flesje water. Toen we bijna bij de gate waren, kwamen we er achter dat we daar onze instapkaarten hadden laten liggen. Gelukkig hoefden we niet helemaal terug, omdat ze bij de gate nieuwe boarding passes voor ons konden printen. Maar goed ook want het was inmiddels 10 over 8 en het vliegtuig naar Hanoi zou om 8.35u vertrekken. In het vliegtuig ontdekten we dat Els' rugzak open was en dat haar regenjack er niet meer in zat. Ook nu hadden we mazzel want even later werd omgeroepen dat het bij de gate was gevonden.

De vlucht vertrok redelijk op tijd en om 10 40u landden we in Hanoi. Daar werden we opgewacht door Esther Rottier, onze reisgids de komende weken. Els had nog even een probleempje bij de douane i.v.m. haar visum, maar dat was snel opgelost. Twee andere reisgenoten hadden ook een probleem met hun visum, maar dat duurde wel drie kwartier. Toen zij er ook waren, kon de bus naar het centrum van Hanoi vertrekken. Omdat de grote bus niet helemaal door de kleine straatjes bij het hotel kon komen, moesten we uitstappen bij het waterpoppentheater en het laatste stuk lopen.

Daarbij werden we meteen geconfronteerd met de verkeerschaos met ontzettend veel luid toetetende scootertjes en brommertjes. Het was uitkijken bij het oversteken want stoppen bij een zebrapad doet hier lang niet iedereen. We kwamen echter zonder kleerscheuren aan bij het Hong Ngoc Hotel en werden daar uiterst vriendelijk ontvangen. Na wat korte mededelingen van Esther ging iedereen naar de kamer om even bij te komen van de lange reis. Ook wij hebben geprobeerd wat te slapen, maar dat lukte niet erg. Om kwart voor 4 hebben we nog een stukje door het centrum gelopen. We wilden eigenlijk even naar een bank, maar door de wirwar van straatjes was het er erg lastig om je goed te oriënteren. Om niet te verdwalen liepen we maar terug naar het hotel.

Om half 5 hadden we een lange briefing over onze reis en daarna konden we genieten van een 10 gangen Vietnamese maaltijd. Die bestond voornamelijk uit kleine gerechtjes en smaakte prima. Waar normaal het dessert het afsluitende hoogtepunt is, was dat nu een afknapper, eigenlijk het enige wat bijna iedereen niet lekker vond. Na het eten gingen de meesten meteen naar hun kamer om heel wat uurtjes slaap in te halen.

1. Hella Kimmel:
    13 februari 2019
    En nu maar ff bijkomen van al het getob!!! Liefs van ons😘