Las Vegas

14 juni 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

donderdag 14 juni
Vanmorgen konden we uitslapen, omdat de excursie naar Death Valley niet doorging vanwege de extreem hoge temperaturen. Ook in Las Vegas was het vandaag weer dik 40°C. Rond half 10 hebben geskypet met Fabian en Annesofie, omdat Fabian vrijdag 5 jaar wordt. Het was leuk om de kleinkinderen na twee weken weer te zien en te horen. Daarna heb ik het reisverhaal van gisteren en de bijbehorende foto's online gezet en daarna hebben een broodje gegeten bij de Subway in ons hotel. Om kwart over 11 vertrokken we met de gratis pendelbus van het hotel naar The Strip. Samen met Frans en Thea hebben we op ons gemak eerst door door Harrah's en daarna door Hotel Venetia gewandeld om alles nog eens goed te kunnen bewonderen. Daarna hebben foto's genomen van o.a. The Mirage, Treasure Island en nog wat grote hotel-casino's aan The Strip. Na de lunch hebben nog een uitgebreide wandeling gemaakt door Hotel-casino Ballegio, het duurste hotel in Las Vegas, dat prachtig is gedecoreerd. Het bloemenplafond in de hotellobby dat we gisteren al kort zagen, konden we nu eens goed bekijken. Nu zagen we pas goed, dat het allemaal glasgeblazen bloemen waren. Kosten: 20 miljoen maar dan heb je ook wat.
Bij Frans en Thea was de pijp hierna leeg en zij keerden terug naar het hotel. Wij zijn doorgelopen; je komt hier tenslotte maar één keer. Dus hebben we ook nog hotel New York New York gezien en rondgekeken in Excalibur en Luxor, een Egyptische piramide inclusief sfinxen, een zuil e.d. Het laatste stuk van Excalibur naar Luxor v.v. hebben we met de monorail gedaan en daarna zijn we met de bus naar de Stratosphere gereden. Stratosphere is ook een hotel-casino maar met een toren van 350m hoog. Vanaf het skydeck heb je een prachtig uitzicht over Las Vegas en voor de waaghalzen zijn er een paar spannende activiteiten. Zo kun je er bungee jumpen of een ritje maken in een soort zweefmolen die 300 meter boven de grond hangt. Hebben wij maar niet gedaan. We hebben tegenover de Stratosphere ook nog foto's genomen van een van de trouwkapelletjes in Las Vegas. Helaas was er op dat moment geen trouwerij gaande. Daarna hebben we bus teruggepakt naar The Strip, hebben daar ergens lekker gegeten en hebben ons dagje Las Vegas vervolgens afgesloten met wat foto's maken van The Strip by night. Toen hadden we het wel gehad en zijn we met de pendelbus terug naar ons hotel gegaan. Het was bijna 10 uur toen we er waren. Even een gokje wagen zat er toen niet meer in. Doen we maar iets anders leuks van het geld dat we niet verloren hebben.