Dag 1: Op weg naar Buenos Aires

16 januari 2018 - Buenos Aires, Argentinië

Op maandag 15 januari zijn we begonnen aan onze Argentinië reis. Susanne haalde ons om 13 uur op en bracht ons naar het station in Breda waar we om 13.45u in de intercity direct naar Schiphol stapten. 50 Minuten later stapten we uit op Schiphol. Het inchecken verliep moeizaam maar gelukkig waren we lekker vroeg, zodat we nadien nog volop tijd hadden om wat te eten en te drinken. Na nog een uurtje wachten zijn we om 18.15u vertrokken naar Rome. Aankomst even na achten. Na een snel Italiaans maal vlug naar de gate voor gepland vertrek naar Buenos Aires om 21.45u. Dat werd uiteindelijk 22.15u.; duur van de vlucht: bijna 13 uur. Gelukkig hebben we aardig wat kunnen slapen tijdens de vlucht, maar wel een pijnlijk achterwerk van het lange zitten. Uiteindelijk zijn we om kwart over 7 (NL 11.15u) veilig geland op luchthaven Ministro Pistarini (Ezeiza), ongeveer 35 km ten zuidwesten van Buenos Aires. Na lange wachtrijen bij de douane waren we met een bus van Tienda Léon om 9 uur eindelijk op weg naar Hotel Castelar aan de Avenida de Mayo in het centrum van Buenos Aires.