Dag 2: Buenos Aires

17 januari 2018 - Buenos Aires, Argentinië

De hele reis vanaf de luchthaven naar het hotel verliep soepeltjes, maar duurde best lang. Uiteindelijk waren we pas na 11 uur in hotel Castelar.
Nadat we ons wat opgefrist hadden, gingen we na twaalven te voet de stad in. Allereerst moesten de magen weer gevuld worden. Daarna wilden we op ons gemak naar Florida Street lopen, omdat we daar om 14.30u een afspraak hadden voor een wandeling met een gids van Strawberry Tours. Door een eigen fout bij het kaart lezen en omdat we een keer de verkeerde kant werden opgestuurd, duurde die wandeling veel langer dan de bedoeling was. Uiteindelijk waren we wel ruim op tijd bij de ingang van de voormalige Harrods ingang. Dit was tot 1983 de enige Harrods vestiging buiten de UK. Hij sloot in 1983, omdat de Argentijnen de winkel boycotten vanwege de verloren strijd met Engeland om de Falkland eilanden. We waren de enige twee liefhebbers voor de Engelstalige tour dus hadden we een privégids. Die man wist ons ontzettend veel te vertellen over gebouwen en monumenten waarbij de Argentijnse geschiedenis ook steeds aan bod kwam. We zagen o.a. de Engeland toren, het monument voor de Argentijnse slachtoffers in de Falkland oorlog en Plaza San Martin. Daarna wandelden we door de mooie wijk Recoleta. In deze chique wijk met luxe winkels en prachtige gebouwen waanden we ons af en toe in Parijs. De wandeling duurde zo'n tweeënhalf uur en dat is best wel lang als je daarvoor ook al een flink eind gelopen hebt. Het laatste stuk van de wandeling was het Cementario de la Recoleta, waar alle bekende figuren uit de Argentijnse geschiedenis en rijke families begraven liggen in kleine mausoleums of mooie graftombes. Het mausoleum van de Duarte familie waar ook Evita Perron begraven ligt is de grootste trekpleister. Hoewel deze begraafplaats erg bijzonder is, waren we toch blij dat de tour erop zat, want we waren redelijk total loss. Gelukkig was er een mooi terras onder een enorme boom waarvan de takken zo dik en lang waren dat ze aan alle kanten gestut moesten worden. Ik geloof niet dat we ooit een boom met zo'n omvang hebben gezien. De naam ben ik vergeten maar volgens onze gids komt de soort oorspronkelijk  uit Australië. Na een drankje restte nog een behoorlijke wandeling terug naar het hotel. Na nog een snelle avondmaaltijd waren we klaar voor een lange nachtrust.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl