Dag 3: Buenos Aires (2)

18 januari 2018 - Buenos Aires, Argentinië

Na alle vermoeienissen van de voorgaande dagen hebben we deze ochtend eerst wat uitgeslapen. Na het ontbijt vertrokken we met de lokale bus nr 64 naar de beroemde wijk La Boca, waar we eerst La Bombonera, het stadion van Boca Juniors, hebben bezocht. We kregen een fotosessie in het kleedlokaal van Boca Juniors en daarna ook nog een op het veld waarbij we ieder een 'copa' omhoog moesten houden. De foto's konden we even later ophalen. Daarna hebben we op eigen gelegenheid het stadion verder verkend. Wel leuk zo'n oud stadion (bouw 1940) waarin alles voetbal en historie ademt. Heel anders dan de moderne Europese stadions van tegenwoordig. Boca Juniors dateert van 1905 en is de enige Argentijnse club die nooit uit de hoogste divisie is gedegradeerd. Maradonna speelde er aan het begin van zijn carrière en ook spelers als Riquelme en Tevez. Rond half 1 zijn we naar Caminito gelopen, de bekendste en leukste plek van La Boca. Daar hebben we onder de klanken van live tango muziek eerst gelucht op een terrasje op straat en daarna hebben we de Boca tour gelopen met Strawberry Tours. We hadden met Pablo dezelfde gids als gisteren en waren weer de enige twee deelnemers. Boca is een bijzonder levendige, kleurrijke en artistieke wijk, maar ook een wijk met veel armoede en bouwval. We hebben echter genoten van de prachtige muurschilderingen, street art, de vele tango muziek op bandoneon, de tango dansers op de terrassen en op straat en de vele verhalen van Pablo. Echt een hele bijzondere wijk, die je echter alleen overdag kunt bezoeken omdat je er na 18 uur niet meer veilig over straat kunt lopen. Na de rondwandeling zijn we met dezelfde buslijn terug naar het hotel gegaan waar we eerst onze voeten even wat rust hebben gegeven.
Daarna hebben we gegeten bij restaurant Alameda aan de overkant van ons hotel. Dat was een goede keuze. Het nagerecht - copa Alameda (zie foto)- was wel erg groot. Volgens mij was dit de eerste keer dat ik een toetje niet helemaal op kon. Na het eten zijn we naar grande café Tortoni gelopen om daar o.a. naar een tango show te kijken. Het was een mooie show maar helaas zonder enige interactie met het publiek. Toen het om 11 uur was afgelopen, zijn we meteen teruggelopen naar het hotel. Morgenvroeg komen onze medereizigers van Djoser aan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hella Kimmel:
    18 januari 2018
    Heb je nog een talent voor ons Amsterdamse cluppie kunnen spotten?!
    Hier is het compleet storm, overal omgewaaide vrachtwagens en takken en scheve bomen!
    Geniet nog lekker...liefs xx