Badlands National Park

17 juni 2022 - Wall, South Dakota, Verenigde Staten

vrijdag 17 juni

Na wat getreuzel en gehannes met de navigatie vertrokken we tegen eleven via een mooie route naar Badlands NP. Badlands zijn onherbergzame gebieden waar de mens weinig mee kan maar waar de natuur de vrije loop heeft en dat levert vaak prachtige landschappen op. Dat was zeker het geval in dit nationale park. De grillige rotsformaties en de prachtige kleuren waren geweldig. We hebben dan ook heel veel fotostops gemaakt. Toen we het park uitreden, zagen we nog een kudde bizons.

Na de tour door het park zijn we naar het stadje Wall gereden. Daar hebben we geluncht in Cactus Cafe en daarna door de hoofdstraat gewandeld. De langste tijd hebben we doorgebracht in Wall Drug Store. Dat is een ontiegelijk grote winkel, annex bar, annex restaurant. We vonden er niks van onze gading maar het was wel leuk om te zien wat er allemaal te koop was

Daarna zijn we over de I90 in ongeveer drie kwartier teruggereden naar Rapid City. Het was daar broeierig warm en er blies een warme föhnwind. Van ons hotel liepen we in 15 minuten naar het centrum. Daar staan 40 bronzen beelden van Amerikaanse presidenten, waarvan we er enkele bekende op foto hebben vastgelegd. Na het eten in  Firehouse Brewery hebben we nog rondgewandeld door het centrum waar het een stuk rustiger was dan de dag ervoor.

1. JIL:
    18 juni 2022
    Zijn er veel van die natuurparken in Amerika ?
    Veel plezier en rapporteren he. Dan ben ik er ook een beetje geweest.
  2. Sander:
    18 juni 2022
    Ja, heel veel. Vandaag bezoeken we er weer een.
  3. JIL:
    18 juni 2022
    Die ervaring lees ik morge.
    ELS OOK NAAR HAAR ZIN ?
  4. Sander: