Op naar Havana

5 januari 2020 - Havana, Cuba

Susanne haalde ons op deze eerste reisdag om half 8 op en bracht ons naar het station in Den Bosch. Daar vertrokken we om 8 over 8 naar Schiphol. Het was eens een keer niet druk op onze nationale luchthaven en dus waren we snel door alle veiligheidscontroles. Genoeg tijd dus om een bakske te drinken en nog wat appjes te versturen. Ons vliegtuig vertrok precies op tijd en na een goede vlucht landden we om 4 uur plaatselijke tijd in Varadero. De douanecontrole nam wel wat tijd in beslag, maar de meeste tijd waren we echter kwijt aan de lange wachtrij voor het geldwisselkantoor. Toen om half 6 alle reisgenoten hun euro's hadden omgewisseld voor Cubaanse CUCs, konden we vertrekken naar Memories Miramar Hotel in Havana. Onderweg gaf onze Cubaanse gids Eduardo al veel informatie over onze reis en wat ons allemaal te wachten stond. Hij stelde ook voor om onderweg nog te stoppen voor een diner. Slechts 10 reisgenoten en wij maakten daar gebruik van; de rest was te moe en wilde meteen naar het hotel. Met zijn twaalven aten we in een mooie tuin en konden daarbij ook genieten van een leuke band en salsa dansende Cubanen. Even na half 10 pikte de bus ons weer op en reden we naar het hotel. Na het inchecken waren we blij dat we na deze lange dag ons bed konden opzoeken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Toos Vermeeren:
    6 januari 2020
    Sander en Els veel plezier met welke organisatie gaan jullie?
    dan kan ik jullie volgen . als er geen internet is.
    Groetjes Marinus en Toos
  2. Sander:
    We reizen.met Kras
  3. JIL:
    Een goed begin.
    Fijne vakantie
  4. Lieke:
    6 januari 2020
    Welkom in Cuba!!! Ben benieuwd hoe het jullie gaat bevallen. Gelukkig is de 1e indruk goed😄 Ik wens jullie n hele mooie reis, laat het over je heen komen. Wij zien elkaar over 2 weken hier in Santiago de Cuba. PS: de wifikaartjes werken zie ik😅
  5. Tom & Hannie:
    6 januari 2020
    Veel plezier geniet er samen van🙂🙂