Natchez- New Orleans

4 september 2019 - New Orleans, Verenigde Staten

Na het ontbijt vertrokken we uit het stille Nathez met als bestemming het bruisende New Orleans. We kozen ervoor om vanaf Baton Rouge (de hoofdstad van Louisiana) de wat langere toeristische route te rijden, maar die viel eigenlijk wat tegen. Nadat we een lange lunchstop hadden genomen, hebben we bij de Walmart ernaast het nodige drinken, fruit e.d ingekocht. Daardoor werd het te laat om nog een van de suikerrietplantages langs de route te bezoeken. Uiteindelijk kwamen we rond kwart over 4 aan bij ons hotel in het centrum van New Orleans. Daar kwamen we erachter dat het parkeren van de auto een duur grapje zou worden (ca. $ 140 voor drie nachten!!).

Nadat we hadden ingecheckt, moesten er eerst even wat zaken geregeld worden, o.a. het boeken van een ander hotel in La Fayette voor de volgende zaterdag en zondag, omdat ook daar onze kamer was geannuleerd. Daarna zijn we naar het beroemde French Quarter gelopen. Daar waren we binnen 10 minuten en we hebben de beroemde en beruchte Bourbon Street helemaal doorgelopen. Net als in Nashville en Memphis zat er in bijna alle gelegenheden live muziek, van rock 'n roll, blues & jazz tot countrymuziek. Helaas stond het volume in veel kroegen ook hier zo hard dat je je op straat zelfs niet verstaanbaar kon maken. Op de terugweg zijn we een kroeg in gegaan waar een leuk countrybandje zat te spelen en waar je desondanks ook gewoon met iemand kon praten. Zo rond half 8 zijn we naar "Ireen's fine Cuisine" gelopen om daar een hapje te eten. Dit restaurant was ons in Memphis door iemand aanbevolen. Het bleek een chique restaurant te zijn en het was er hartstikke druk, maar we kregen een plaatsje aan de bar en hebben daar heerlijk gegeten.

Na het eten zijn we terug naar het hotel gelopen om daar nog een reservering voor een 'swamptour' te maken, alsook het programma voor morgen even door te nemen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade