Van Grand Junction naar Rock Springs

7 juni 2022 - Rock Springs, Wyoming, Verenigde Staten

dinsdag 7 juni

We vertrokken tegen half 9 voor een lange rit naar Rock Springs en daarbij hebben we door drie staten gereden. We begonnen nog steeds in Colorado, onderweg maakten we een omleiding naar het Dinosaur National Monument in Utah en we eindigden in de staat Wyoming.

De lange autorit was geen straf, want we hebben weer ontzettend genoten van en ons ook verbaasd over de gevarieerde landschappen en de grillige, soms kunstige vormen en prachtige kleuren van de Rockies. Het ging veel bergop en bergaf en eigenlijk was alleen het laatste stuk van pakweg 30 km wat saai  omdat we toen op zo'n 2400 meter over een rechte weg op een dorre hoogvlakte reden.

Zoals gezegd maakten we een behoorlijke omweg om het Dinosaur National Monument te bezoeken. Even daarvoor kwamen we door het stadje Dinosaur waar de straatnamen de namen van dinosaurussen zijn. Bij  de ingang van het Dinosaur NM konden we geen kaartje kopen. Dat hadden we online moeten doen, maar de dame achter de balie zei "You look so sweet"   (echt waar!) en we mochten gratis naar binnen. Dit deel van Amerika is een van de plekken op aarde waar de meeste overblijfselen van dinosaurussen zijn gevonden, m.n. van de Diplodocus, de Camarasaurus en de Stegsosaurus. De eerste vondsten werden gedaan in 1909. We werden met een treintje naar de groeve gebracht waar veel resten van dino's zijn gevonden. In die groeve hebben ze een tentoonstellingshal gebouwd waar je de fossiele resten kunt zien. De gevonden skeletten of delen daarvan bevinden zich in diverse musea in de USA. De kleuren van de bergen in de omgeving waren fantastisch.

Later maakten we nog een stop bij het Flaming Gorge Reservoir. Door een grote dam in de Green River is daar een enorm groot meer, annex waterreservoir ontstaan.

Rond half 5 kwamen we aan bij ons hotel in Rock Springs. We hebben tevergeefs geprobeerd het centrum te vinden maar wel heerlijk gegeten in een Thais restaurant.

1. Lieke:
    8 juni 2022
    He Sander, ik begrijp die kassadame wel hoor!! Mooie reisverhalen weer. Ik ben elke keer weer verbaasd over hoeveel jullie doen en hoe vol jullie programma is tijdens elke vakantie. Jullie halen er het maximale uit, goed hoor👍 Geniet ervan samen😘
  2. Hella Kimmel:
    8 juni 2022
    Nou Sander, jullie vakantie kan niet meer kapot na zo'n uitspraak! Leuk hoor, al jouw verslagen.
    Liefs en groetjes...🤗