Van Gunnison naar Grand Junction

6 juni 2022 - Grand Junction, Colorado, Verenigde Staten

maandag 6 juni

De temperatuur ging vandaag voor het eerst door de 30 graden grens. Dat gaf ons, mede door de prachtige route die we gereden hebben, een beter vakantiegevoel.

We begonnen de dag met een licht ontbijtje en vertrokken rond half 10 naar Grand Junction. Een rit waarvoor we geen navigatie nodig hadden, want we hoefden in principe alleen de US 50 te blijven volgen. We wilden onderweg echter ook langs Black Canyon en werden daartoe zelfs gedwongen, omdat de US 50 voor een groot deel was afgesloten i.v.m. renovatie van het wegdek.

We hebben tijdens de rit volop genoten van de mooie uitzichten en panorama's. De hele route bleven we minimaal op ongeveer 2000 meter hoogte. We reden over dorre, desolate hoogvlaktes, door uitgestrekte valleien, langs diepe afgronden en over mooie bergpassen, maar alles was indrukwekkend om te zien.  Vooral de route langs Black Canyon was erg mooi. Door de Black Canyon stroomt de Gunnison River. Door een dam in de rivier te maken hebben ze in een vallei achter de Black Canyon een enorm waterreservoir laten ontstaan. Daarbij verdwenen drie stadjes onder water.

We zijn onderweg heel vaak gestopt om van de omgeving te genieten en er foto's van te maken. We genoten van de vele kleuren in de bergen, van bijna wit tot zwart, en de verschillende lagen die in de afgelopen honderden miljoenen jaren zijn gevormd.

Halverwege de middag arriveerden we bij het hotel in het centrum van Grand Junction. Na een rustmoment hebben we door het centrum gewandeld. Grand Junction is een aantrekkelijke stad met een leuk centrum met volop mooie winkels en horecagelegenheden en vooral heel veel groen. Bovendien staan er verspreid over het centrum zo'n 100 kunstwerken.

Op zoek naar een restaurant bleek dat die bijna allemaal gesloten waren op maandag. We moesten dus in de wachtrij voordat we voor het eerst deze reis op een terrasje konden eten.

1. JIL:
    7 juni 2022
    Het was voor jullie een echte vacantiedag .
    Het zonnigge weer maakt t aangenaam.
    Blijf vooral berichtjes sturen en geniet van je vacantie gr Jil enRia